Jeg har set problemet ved andrikællinger sidste år , med det samme forældre par som jeg avler på i år , ingen stritvinger i år , og det eneste der er ændret i år er at de har fået meget mere plads , så den leg , som jeg troede var skylden, nemlig at andrikkerne hiver hinanden i vingerne den har jeg ikke set i år. Nu vil jeg prøve at lade dem få et kuld mere og så reducere pladsen , så bliver det sjovt at se om de nye ællinger vil "opfinde " træk i vinger, og så give dem mere plads hvis de begynder,
Vi er tre "avlere" der har avlsdyr fra samme sted , den ene har ikke meget plads udendørs ca 150 m2 der har alle andrikker (ællinger)strit ,og der leges ofte hiv i vinger . Hos den anden avler har de 1 tdl at løbe på og ingen strit i de 4 år der er avlet der , jeg havde dem sidste år på ca 300 m2 inklusive en Dam på ca 15 m2 i år har de så adgang til en frugthave på 700m2 + gården med vandhullet.
Måske er det bare tilfældet , er der andre der har observeret den leg ? Og hvor meget plads har ællingerne ?