Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pris på svanegæs?  (Læst 3809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haugaard

• Passiv bruger
Pris på svanegæs?
« Dato: 04 August , 2013, 11:09 »
Hejsa

Min nabo vil af med lidt af hans svanegæs.... En 1 årig gås og 2 gæslinger på 2 mdr

Han vil have 550,- for det hele , men synes det virker lidt dyrt ...

Hvad siger i?

0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline Haugaard

• Passiv bruger
Sv: Pris på svanegæs?
« Svar #1 Dato: 04 August , 2013, 11:25 »
Og kan de evt gå sammen med mulard eller moskus ænder/ællinger ?

Vh
Rene

0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline Marita

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 August , 2013, 11:44 »
Jeg synes, det er umådeligt billigt.

For mit vedkommende ville jeg have forventet at skulle betale mindst 500 kroner for den voksne og mindst 300 kroner for de to gæslinger på to måneder. Jeg kender ikke svanegæs eller prisen på dem, har blot set dem på udstillinger. Men racegæs er ikke noget, man får specielt billigt. Med denne lille trio ville du  allerede have et godt grundlag for egen avl til næste år.
« Senest Redigeret: 04 August , 2013, 11:47 Fra Marita »

Offline Haugaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 August , 2013, 11:49 »
Ok mange tak for svar, men grunden jeg spørger er at jeg ikke ved noget om priser mht svane gæs ... Har kun hygget lidt med ænder indtil nu...

Men så må jeg hellere hente dem ;)

Men kan de allerede yngle til næste år? Synes jeg læste 3 år et sted

Kan de gå sammen med andre ænder ?

Offline Marita

• Bruger
« Svar #4 Dato: 04 August , 2013, 11:54 »
Åh, jeg ved ikke med svanegæs og alder for, hvornår de kan yngle. Mine krølgæs var blot 10 måneder, da de begyndte at lægge æg og knap et år, da de fik fine gæslinger i år, gasen var et år. Jeg ved, at der er flere herinde, som  har svanegæs, de kan sikkert svare dig.

Om de kan gå sammen med dine ænder, ved jeg ikke, men vi har tre tamme mignon, der ikke går sammen med resten af andeflokken - de foretrækker at gå sammen med gæssene. Vi har dog ikke forsøgt at sætte de andre ænder (mignon og khaki campbell) sammen med gæssene, da gæslingerne er lidt hårde mod andre væsener, men når vi har fået afleveret de gæs og gæslinger, som er bestilt af folk, vil vi nok gøre et forsøg.

Offline Marita

• Bruger
« Svar #5 Dato: 04 August , 2013, 11:57 »
p.s. der er flere herinde, som har svanegæs, jeg er sikker på, du får gode svar fra dem - både med pris og hvornår de er gamle nok til at yngle. Måske også om de egner sig til at gå sammen med dine ænder.
« Senest Redigeret: 04 August , 2013, 12:11 Fra Marita »