Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ventetiden er laaang................ HØNSEFEBER!  (Læst 2808 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Ventetiden er laaang................ HØNSEFEBER!
« Dato: 03 August , 2013, 15:20 »
I morgen tidlig kører min ældste søn fra hjemmeaddressen- 10min. fra Walter Nieman...... men med fyldt bil og bagagerum  :'( Han er chauffør til Legoland for en familie og kommer så til Fanø  :) NU troede jeg lige.............  ::)

Hvor er det træls at have hus og mad klart og ingen høns  <W  <P Det ender nok med kørsel af den lokale fragtmand af Orpington ude fra Rudy- det bliver dyre damer, men jeg kan altså ikke vente længere................

Utroligt at man i min alder kan have det som et barn juleaftensdag  :laugh: Dem har jeg haft lidt for mange af de seneste uger.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Ventetiden er laaang................ HØNSEFEBER!
« Svar #1 Dato: 03 August , 2013, 16:15 »
Det bliver garanteret nogle rigtig forkælede høønsebasser, når de endelig når frem til deres nye slot.

Er det ikke muligt på Fanø at leje en bil for en dag - det er sikkert billigere og rarere for hønsene, end at bruge fragtmand - og samtidig kan du selv komme ud og se på alle de høns....du ikke skal have med hjem ;),
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 August , 2013, 16:45 »
Forkælede bliver de HELT sikkert- melorm er meget hurtigt formerede  :o Majsdåserne har hobet sig op- købt hver eneste gang, der var tilbud den seneste 1,5 måned................
 Jeg har ikke kørekort, og vi har den dyreste færgefart i Europa  :P Fed rekord  *s, så al fragt er dyrt.... Vores lokale fragtmand har selv både høns og heste og henter mine høns lige inden færgen- det skal nok gå. Jeg ville bare gerne selv have mødt Rudy. Det samme gælder ang. Walter ;) Ret utroligt at manglende kørekort først blev et problem efter så mange år og  pga ønsket om racehøns   ;D  <A
 Det er måske ikke helt ved siden af, når resten af familien synes, jeg er blevet lettere tosset  :laugh: :laugh: :laugh:  De har jo ret  :angel:
www.DFfR.dk

Offline voldsgaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 August , 2013, 18:11 »
Hej Charlotte

Jamen det lyder jo virkelig spændende og må man spørger hvilke høns du skal ha fra Walter?

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 August , 2013, 18:30 »
Fra Walter kommer der Faverolles og Barnevelder ligeså snart transporten er på plads  :D
Orpington fra Rudy  ;D Surprise  :laugh: + evt. legbarfarvede fra Brian...........
Fra Ribe 2 stks Brahma (legbar igen)
og til foråret Bielefelder fra den ene eller den anden...........
Alle ved at jeg ikke tør satse på decideret avl endnu, så det bliver fine, sunde, racetypiske dyr måske "lettere fejlfarvede" fjermæssigt. Vi vil gerne lære dem alle at kende- med villahave skal der vælges meget omhyggeligt og efetr nærmere bekendtskab før valg af en enkelt.........
Som fører får vi i første omgang en ung engelsk Araucanahane..... om naboerne kan acceptere det, må tiden vise, og det alene kommer til at styre det fremtidige hønsehold  :)
www.DFfR.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 03 August , 2013, 21:18 »
Hvem har legbar Brahma i Ribe ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 August , 2013, 21:33 »
Det har Merry- eller det hedder måske agerhønefarvet i racen.....`? IKKE alvsdyr men alligevel fint til min opstart.
http://www.hobbyoghave.dk/index.html
Jeg er helt vild med legbar/agerhøne/vildtfarvede (og blå)....... hvis ikke vi kan få lov at avle/have hane pga en enkelt nabo- so be it! men det hindrer mig jo ikke i at trods bøvl transportmæssigt at ansaffe enormt smukke høns med jævne mellemrum.......... Vi, og især jeg selv vil nyde synet hver eneste dag  :) Man fylder jo kun 50 en enkelt gang pr liv, og de smukke høns er mit eneste ønske- bortset fra visse boligdetaljer.............  :angel:
www.DFfR.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 03 August , 2013, 21:55 »
Var lige inde på den hjemmeside du linker til. Det er guld sort/båndet Brahma de har. Farven hed tidligere ( for mange år siden) agerhønefarvet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 August , 2013, 22:04 »
ok  :P Tak! men smukke er de  :D Jeg vil jo bare gerne studere div. racer på nærmere hold i egen have og er nybegynder- de korrekte farvebetegnelser og ande korrigeringer er altid velkommenne her  /o Med lidt hjælp herindefra kommer det jo nok................
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 August , 2013, 17:19 »
 <I HURRA i morgen kører søde Rudy både to høner og startfoder til færgen- de er helt hjemme kl. 10, fantastisk  ;D
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 05 August , 2013, 17:45 »
<I HURRA i morgen kører søde Rudy både to høner og startfoder til færgen- de er helt hjemme kl. 10, fantastisk  ;D

Nææh..hvor dejligt *y Jeg har gået og tænkt på, om ikke det endte med at den rare Rudy blev "blød" og startede bilen og kørte mod Fanø...med de fjerede vidundere *e
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 05 August , 2013, 18:07 »
YES Utroligt nok kommer min veninde også fra sjælland med den lille hane............. endnu en meget lille gruppe, meen........  *y

Det har holdt hårdt med ønsket om racehøns uden bil, og det ville helt sikkert have været lettere at få hybrider/industrihøns i max. antal til øen- men man fylder altså kun 50 eengang pr. liv  :)
www.DFfR.dk

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #12 Dato: 05 August , 2013, 18:19 »
Tillykke med det altsammen :-) Jeg kender Nordby som en hønsevenlig by med hønsegård i hver sjette baghave og hanegal fra den ene ende til den anden. Der må være andre i Nordby, som gør det i racehøns?
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 05 August , 2013, 19:16 »
Der er helt afgjort andre racehønseejere herovre, men jo altså underlagt samme kommunale regler som vi selv, såøøh ikke megen salgsaktivitet her...........  ::) De helt store, rolige jeg ønsker er der ingen af- der har været nogle få hist og pist, men ikke til salg....... pyt  :) Det lykkes jo med lidt hjælp hen ad vejen.........  :laugh:
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 06 August , 2013, 10:23 »
 <H <H Nu er de her  <. To unge, smukke Orpingtondamer  *b

De kan godt lide dåsemajs/skinkestrimler og melorm  :laugh:
www.DFfR.dk