Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Et par små spørgsmål :)  (Læst 1058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
Et par små spørgsmål :)
« Dato: 01 August , 2013, 14:47 »
Hej, har lige et par små spørgsmål jeg ville elske at få svar på; De første 2 er angående opdrætterlisten, -Jeg kunne tænke mig til blandninger ikke vedrøre den liste, men hvad men grünlegere, De er jo blandninger men "racen" har da et navn?.. Andet spørgsmål, skal man kun skrive til ham filejsen der laver den liste hvis man er seriøs opdrætter af en race , eller skal man også bare man har dyr af rene racer? :)
De næste to er angående nyankommende, når man får nye høns skal de jo starte inde, men hvor længe? Jeg får hønsene tirsdag klokken fem så er det nok til næste morgen, skal jeg vente til næste aften så det er trætte og går ind igen, eller skal jeg måske vente helt til torsdag? Sidste spørgsmål, når de først er sluset ud i gården hvor længe skal de så gå der inden de kan gå frit, jeg havde selv tænkt på 2 måneder, men ved ikke om det er nok/for meget :)

På forhånd tak :) og når du har svaret her ville jeg være glad hvis du ville kigge på min tråd "Blege tær?!" :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Et par små spørgsmål :)
« Svar #1 Dato: 01 August , 2013, 21:14 »
Hej August. Dine spørgsmål vedrørende opdrætter listen synes jeg du skal skrive og spørge Børge Bech om.
Hvad angår nye høns ville jeg lade dem gå i huset og gården et par dage, men hvis de følger flokken især hvis du har hane ville jeg lade dem komme med flokken ud i haven allerede efter et par dage.
De lærer hurtigt at følge efter maden og flokken. Jeg har ikke oplevetat nye dyr ikke af sig selv er kommet tilbage til huset når mørket falder på.
Blege tæer aner jeg intet om!
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 August , 2013, 21:32 »
Okay mange tak for svar :)

0,3 grünlegere
0,1 toppet dværgblanding

3 får
En vædder
En kanin

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 August , 2013, 17:12 »
Hej igen alle sammen, nu er det efterhånden lidt tid siden jeg skrev til ham Børge, men jeg har stadig ikke fået svar, så jeg ville blive glad hvis nogle andre ville give et bud på mine spørgsmål angående opdrætter listen? :)

0,3 grünlegere
0,1 toppet dværgblanding

3 får
En vædder
En kanin

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 22 August , 2013, 17:28 »
Grünlægger er jo hybrid skabt lige som de andre hybrider til at lægge æg og i dette tilfælde lægge grønne æg.

Derfor er den ikke på opdrætterlisten.

Om det virkelig ER opdrættere eller "bare" folk som holder racehøns, som er på listen, ved jeg ikke.

Jeg ved bare at skal en opdrætterliste virke efter hensigten, så skal den holdes opdateret hele tiden, men det kniber desværre ofte meget for folk at gøre dette.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 August , 2013, 19:25 »
Tak Lene, det med grünlegere kunne jeg tænke mig til, men man ved jo aldrig, og med hensyn til om jeg skal skrive til Børge bare man har racerene dyr, tror jeg jeg venter til han bliver aktiv, han kan jo ligemeget hvad ikke skrive mig på listen hvis han er inaktiv, så kan lige så godt vente :)

0,3 grünlegere
0,1 toppet dværgblanding

3 får
En vædder
En kanin