Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ideer til et renere hønsehus  (Læst 2593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Honningsvesken

• Passiv bruger
Ideer til et renere hønsehus
« Dato: 01 August , 2013, 13:07 »
Ville lige dele denne side; http://westphoria.sunset.com/2011/05/13/an-inspiringly-clean-chicken-coop/

Jeg vil bruge ideen med at hæve mad og vand og ligge sten rundt om, så hønsene ikke skraber jord og møg op :)
0,2 gule Sussex
0,3 guldrandede Wyandotter
0,02 blåtegnede Araucana
0,01 4-årig menneskedreng

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Ideer til et renere hønsehus
« Svar #1 Dato: 01 August , 2013, 13:41 »
Det er altid rigtig godt at få hævet både foder og vand lidt fra gulvet. På mit lager hvor der står vand- og foderautomater, står også en stak 6-kantede fliser. Efterhånden som kyllingerne vokser, så lægges der blot en ekstra flise under. Ved udvoksede dyr kan der godt lægge 5 fliser under vand- og foderautomat og så kommer der næsten intet skidt i renderne.
Dog har jeg ingen sten/klodser som dyrene skal stå og ballancere på for at indtage vand og foder, syntes det fungerer fint uden ;)

Offline Tove

• Bruger
« Svar #2 Dato: 01 August , 2013, 14:43 »
Vi hæver også trug og foderautomater med fliser, men den ide med sten rundt om (på den ene eller den anden måde) ser altså smart ud. Selv vore små hollændere kan sparke bundstrøelse adskillige cm op i deres vand!
 ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 August , 2013, 14:50 »
Ideen er fin, men det er meget upraktisk, når der skal gøres rent.
Jeg har krog i loftet, og ståltråd til at hænge foder og vand beholder i.
Til kyllinger bruger jeg et skraldespands stativ der er vendt på hovedet, så kan foder og vand bindes i bundribberne, og bindes op efterhånden som kyllingerne vokser.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.