Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mulard ænder angriber hinanden  (Læst 4663 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haugaard

• Passiv bruger
Mulard ænder angriber hinanden
« Dato: 31 Juli , 2013, 18:58 »
Hejsa

Mine 40 dage gamle mulard ænder er begyndt at bløde fra vinge spidserne , men så så at den ene går at bider dem .... Det er altså ikke bare lidt blod men 3x5 cm på nogle enkle .. Altså de er ikke pelset der men blodet har løbet godt på dem .... Det hele er sket inden for nogle timer idag.

Jeg bor i en skov så tænker at en rov fugl måske har slået ned i dem hvor så den ene and er blevet kuk af det blod ....

Plads mangel er det næppe da de har 10x15 m at gå på til at starte med, de har svømmepool , massere af buske og et par træer de kan hygge med.

Har snakket med 2 der har haft mulard i 15 år, de har aldrig hørt om det før ....

Nogen der kan hjælpe ?

Vh
Rene

0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
Sv: Mulard ænder angriber hinanden
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2013, 19:04 »
Der er vist noget om hjortetaksolie, det smager af tjære så hvis man smører det på og de andre så napper dem for de en grim smag i munden,  kan ikke huske præcist om det var hjortetaksolie... Mener det var Lene der skrev det engang i et andet indlæg om nappende ænder :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline Haugaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Juli , 2013, 19:06 »
Det passer meget godt med olien, har brugt det før til mine høns....

Men er lidt nysgerrig efter om andre har oplevet det samme eller om folk ved hvorfor ... :)

Vh
Rene
0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 Juli , 2013, 21:11 »
Der var en for ikke så længe siden, hvistnok også ænder men hvem kan jeg ikke huske :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2013, 21:44 »
hvis de er ved at få fjer så når disse bryder igennem huden  giver det små blødninger, og er  ænderne nysgerrige nok så napper  de i dem ved siden af der  der bløder, om  par uger burde det gå over. har du mulighed for at dele dem lige fra hinanden, især dem der er hårdest ramt? der er nok nogle banditter
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Haugaard

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 Juli , 2013, 21:48 »
Der var kun en enkelt der nappede de 9 andre... Han er taget fra ....

Så han skal sove i mælkejunge i nat udenfor huset ... Så håber at stød hegnet tager ræven ....

Slår 3000v , det burde da være nok?

Vh
Rene

Offline tenna1972

• Passiv bruger
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
« Svar #6 Dato: 01 August , 2013, 16:16 »
jeg havde problemet med mine moskusællinger sidste år.jeg fik det råd herinde, at de måske manglede protein...de fik opblødt kattepiller, og problemet var løst.om det var kattepillerne eller bare rent held, skal jeg være usagt, men absolut værd at prøve
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat