Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: For varmt under lampen ?  (Læst 1506 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kim lund

• Passiv bruger
For varmt under lampen ?
« Dato: 27 Juli , 2013, 21:17 »
Hej ...jeg har nogle kyllinger der er 3 dage gamle og det kniber med at få dem igang med at spise , kan det skyldes at der er for varmt hvor de går ? jeg har lige hævet varmelampen ca 30-40 cm. for at se om det eventuelt kunne få lidt mere gang i dem .....Kim

Offline Bente E.

• Bruger
Sv: For varmt under lampen ?
« Svar #1 Dato: 27 Juli , 2013, 21:41 »
Så små kyllinger skal have ca 30 grader - nu hvor der er 24-28 grader udenfor, er der nok ikke brug for ret meget varmelampe?
Noget uimodståeligt lækkert for helt små kyllinger kunne være undulatfuglefrø + lidt fint grus, så de får lidt kråsesten eller grønt, saftigt græs klippet fint som purløg til en æggemad. Det er meget vigtigt, at de får oget at drikke - pas på, skift vandet ofte, det bliver hurtigt dårligt i dette vejr.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline kim lund

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Juli , 2013, 00:01 »
Hej . Takker for svar , jeg har hævet lampen og det har hjulpet , der er kommet mere "krudt" i dem nu , har også blandet kanariefrø i deres foder og det hjælper på ædelysten ...Kim

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 29 Juli , 2013, 00:04 »
Dejligt at de er kommet i gang - de skal jo vokse og blive store og stærke.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 Juli , 2013, 00:11 »
Hvis kyllingerne fryser, vil de stå op længe direkte under varmelampen og klage sig, hvis de har det for varmt vil de søge væk fra den og sove i periferien af varmestrålingen. Hvis de slet ikke kan undslippe for meget varme - uha, det ville være synd.
Kyllerne skal ikke være ret gamle før de synes din mad er spændende - prøv med lidt hakket kold kartoffel , kogte ris osv. Også finthakket kød er et hit. Græs, mælkebøtteblad, mælde, fintklippet er et must.