Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Størrelse på transportkasse  (Læst 743 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Størrelse på transportkasse
« Dato: 27 Juli , 2013, 10:42 »
Hvis nu jeg er så heldig at købe høns på forumdagen  *k , skal de jo med hjem.............

Vi har en hundemodel i størrelsen 45 x 45 x 65 cm. er den stor nok til 4 høner i store racer?

Kan man sætte dem sammen på så lidt plads uden at risikere "hakkerier"? De kender jo ikke hinanden............

Hvad gør man med vand til dem under turen? Den samlede transporttid vil være i nærheden af tre timer med færgen og en cykeltur i sidste ende. Skal de have mad og hvis ja, hvad er så bedst?
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Størrelse på transportkasse
« Svar #1 Dato: 28 Juli , 2013, 23:42 »
Jeg ved ikke om kassen er stor til fire store høner, da jeg kun gør i dværghøns. Hvis der er plads nok må der heller ikke være for meget hvis de ikke kender hinanden for så vil der blive hakkerier.

Helst ikke foder under transporten og heller ikke vand. De burde kunne klare sig i tre timer uden vand med mindre det er ekstremt varmt så hold en pause og fyld vand op der, men det skal ikke være der imens de transporteres.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Juli , 2013, 09:06 »
Tak for svar  :) Jeg har kun kørt med høns i en papkasse for mange år siden- der var hele familien på marked i lejet bil en time væk fra færgen.........

De skal sikkert have en pladsbillet  ;D (hvis jeg altså overhovedet er så heldig at kunne købe nogen)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 29 Juli , 2013, 09:35 »
når du holder pause, så giv dem en tyk skive vandmelon og nogle hirsekolber - det er spændende og vandmelonen læsker ganen - men de kan sagtens klare tre timer uden fødeindtag - det vigtigste er, at det ikke bliver for varmt for dem, så de kolapser.

Mht til størrelsen på kassen, så fik jeg engang leveret 2 hønniker fra en dyrehandel - de havde været ude på en køretur på ikke under 4 timer i en kasse der var 25% af de mål du opgiver, MEN det var november og køligt i vejret.
« Senest Redigeret: 29 Juli , 2013, 09:37 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Juli , 2013, 09:44 »
Vandmelon er da en god ide, og hirsekolber har jeg masser af allerede  :) Den første klase er hængt op i det lille hus til hyggefortæring  ;D Tak for svaret!
www.DFfR.dk