Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har fået tæsk i dag  (Læst 1504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Har fået tæsk i dag
« Dato: 02 Marts , 2009, 21:36 »
Min bedre halvdel og jeg bestemte os for at investere i ænder. Efter at have spekuleret lidt i hvad det skulle være for nogle og efter råd fra andre her fra forumet bestemte vi os for moskusænder.
Vi hentede dem i fredags og har til i dag haft dem i et aflukke, for vi skulle lige have bygget deres hus færdigt. Dette tog lidt tid, da jeg snildt kan lave huset i hovedet, men det at bruge værktøjet halter derimod lidt  ;D.
Nå, men i dag kom så dagen hvor vi skulle fange de krapyler og sætte dem ud i deres nye fine hus.
Hold fast hvor er de dog stærke de bæster, specielt andrikken  ;D. Sikke nogle øretæver jeg har fået i dag. Var faktisk helt nervøs for at min stakkels mand skulle stå med et forklaringsproblem når jeg i morgen stod med et blåt øje, men det ser da endnu normalt ud  ;D.
Var ikke klar over, at de er så stærke at man skal være 2 for at nedlægge en andrik, lidt pinligt. Jeg gad godt vide hvad de har tænkt inde hos naboen  ;D ;D

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Sv: Har fået tæsk i dag
« Svar #1 Dato: 02 Marts , 2009, 21:39 »
 ;D :D ;D

Tillykke med ænderne <I
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 02 Marts , 2009, 21:45 »
LOOOL hvem filmede??? var der ikke nogen der filmede??? hvad med ham krykhusaren :) kunne han ikke godt have filmet??? ;D ;D ;D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Marts , 2009, 21:48 »
Der var forhåbentlig ikke nogen der filmede  ;D

Krykhusaren kunne heller ikke, for han var med i kampen  ;D

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Marts , 2009, 22:51 »
Tillykke med Ænderne Lisbeth.

Den nemmeste måde at snuppe en and på (eller Gås), er ved at tage den om halsen med den ene hånd, og rundt om livet på den med den anden arm, så er vingerne låst fast af armen rundt om den...
Men ja ! det er stærke fugle   :D

Men gad da godt at have set slagsmålet...  ;D

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 Marts , 2009, 00:55 »
Det er sikkert sjovere at se end at deltage i.  Jeg går ud fra, at du og gemalen vandt  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Marts , 2009, 09:11 »
Ja vi vandt  ;D

For at det ikke skulle være løgn, så havde vi boksekamp igen da de skulle ind i huset om aftenen også  ;D, den kamp vandt vi også  ;D.

Gode råd modtages gerne (Bjørn  :P) om hvordan vi lettest får de krapyler ind om aftenen?
Skal vi kæmpe sådan de første gange, eller skal vi lade dem blive inde i dag, så de er 100% trygge ved huset?

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Marts , 2009, 09:16 »
Haha :D.. Sjov læsninge :P... Det gad jeg godt have set :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 Marts , 2009, 09:26 »
Lisbeth det kommer jo lidt an på !

Hvis du har en gård de går i, og den er sikret mod ræve, ville jeg lade dem selv bestemme om de ville være ude eller inde, de fleste af mine sover udendørs, men æder og ruger indendørs.

Hvis de går frit og skal ind om aftenen, ville jeg lade dem gå indendørs et par dage, så de følte at dit nye andehus var deres hjem, men du kommer nok til at drive dem ind om aftenen alligevel.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 Marts , 2009, 09:30 »
Vi har ikke fået lavet gården rævesikker endnu, derfor vil vi have dem ind. Han skal ikke have vores flotte ænder  ;D

Har egentlig ikke noget imod at drive dem, men gider ikke den kamp vi havde i går (det gør ondt)  ;D ;D.

Nå summa sumarum er at de må blive inde indtil gården er ræve/rovdyr-sikker.

Tak Bjørn (endnu engang)  <E <M

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 03 Marts , 2009, 09:41 »
Hej Lisbeth,
Det lyder som noget af en oplevelse I har har med dem!!
Da jeg fik moskusænder (et par), var de endnu ikke så gamle, at hunnen var begyndt at lægge æg. Og de havde bare et stort udendørs kaninbur som nattely. Jeg holdt det lukket om dagen, men godt foret med halm, og de kunne kigge ind i det om dagen gennem nettet, så de var meget interesserede i det. Når jeg så endelig lukkede op om aftenen, trådte de næsten på hinanden for at komme først ind og lægge sig til ro, og jeg kunne (uden kamp  ;D ) lukke lågen. Senere lod jeg det bare stå åbent om dagen, så de kunne gå ind og ud, som de havde lyst.
Mon ikke de vænner sig til forholdene, ænder er ikke helt dumme, og kan godt lide rutiner. - Men selvfølgelig, hvis I skal slås med dem hver dag, kan det jo være de kommer til at mene, det er en del af rutinerne!! Hihihi... gad godt se det...
Mange hilsener
Marianne
Mvh Marianne

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 Marts , 2009, 11:02 »
En af mine ænder HAR fundet et rævesikkert sted... på taget af laden  ;D

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 03 Marts , 2009, 11:15 »
Ja det må siges at være et rævesikkert sted den har fundet  ;D.

Det er så noget andet jeg vil spørge om:
Jeg læste i går om det med stækning af fjerkræ. Det har vi så gjort med ænderne, men jeg må indrømme  :-[, at da vores hunde kom ud i går og et kort sekund troede de skulle på andejagt, så fløj et par af ænderne ud på græsset. Jeg troede at når de var stækket, så kunne de slet ikke flyve, eller er det mig der ikke har gjort det ordentlig. Jeg må indrømme, at jeg er lidt bange for at klippe for højt oppe på fjeren, der hvor der er blod. Er det mon mig der ikke klipper nok af så?

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 03 Marts , 2009, 20:01 »
Har du klippet begge vinger? :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.