Jeg tror jeg har forhold lidt a'la Marianne, skovbund, å og parkhave.
Jeg havde også for nogle år siden en del snegle, men da jeg også har nogle lette æglæggere i min hønseflok, ( de går mere omkring end orperne) så de har vendt møddingen, så der var ikke mange sidste år.
Til gengæld har de få der har været her i år, beskæftiget sig udelukkende med mine jordbær

Lige på den anden side af skoven mindre end en km i fugleflugt, bor nogle rare mennesker, for hvem min søn har passet dyr i deres ferie...
Tal lige om snegle af den værste slags

jo længere græsset blev i den uge, jo flere snegle, måtte tømmes ud af kaninernes mad, og når man rørte ved de aflukkede korntønder, ja så sad der 50 snegle i kanten,, føj hvor var det ulækkert, de 16 dv.wyandotter der ellers går frit i haven, måtte pænt blive i deres hønsegård, da vi synes der blev meget stille i mange timer, til vi kom igen, og skoven er nærmeste nabo...
Det var ikke muligt at træde et skridt uden at jokke på skidtet, og damens indhegnede køkkenhave, blev til absolut ingenting, da sneglenes forkærlighed for rucola og andet frisk salat, er uovertruffen,, de sad i klaser på planterne,,,
Summa summarum der er masser af dræbere, og var det min have, så kom der omgående ænder, 1000 kg salt langs haven hele vejen rundt og snegelgift i rå mængder,,, føj det var virkelig klamt, og det skønt de rare mennesker hver dag gjorde deres til at indsamle kravlet...