Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: God Nyhed og TAK ! Absolut ikke hønserelateret.  (Læst 3010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Sv: God Nyhed og TAK ! Absolut ikke hønserelateret.
« Svar #15 Dato: 03 Marts , 2009, 17:21 »
@ Lene: Det var da bare de bedste nyheder - tillykke med det  <I

@ Mette: Du skal se - "lyset" kommer også din vej forbi  <-
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 03 Marts , 2009, 17:52 »
Det var dejligt at høre, Lene  :)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #17 Dato: 03 Marts , 2009, 22:31 »
KÆMPE stort tillykke!

Fik selv konstanteret aggressive celleforandringer i en alder af 27 , og mor til 3 små børn, og kan rydeligt huske hvor meget der røg igennem hovedet! ( Ikke mindst fordi jeg var mm fra at udskyde lige netop dén rutineprøve, fordi jeg jo ikke havde alderen, havde fået børn tidligt ( var SÅ langt fra statestikkerne) Og midt i mine afsluttende eksamner)

Er stadig i *hyppig kontrol* gruppen, men der har gudskelov ingen tegn været efter ( 7-9-13)

Men tankerne, frygten puha.... Og så var jeg afsindig bange for at operationen alene ikke ville være *nok* alligevel, så det ville så jeg ville blive steril ... Det var så gudskelov ikke tilfældet heller  :) Faktisk blev min 4. datter opdaget ved rutinescanning for arvæv, selv om de havde fortalt mig at jeg aldeles ikke kunne blive gravid ihvertfald 6 mdr efter operationen ... ( blev scannet 5 mdr efter, og der fandt de 11 uger foster) ... Arvæv kom så til senere  ??? Så de måtte *rydde* op her i sommers, med er næsten 7 mdr henne ny med det nye skud på stammen  ;D
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 04 Marts , 2009, 10:14 »
Dejligt at høre...
Det er den slags som er så vigtigt at høre for lige når man får sådan en diagnose er der et lighedstegn til død !

Jeg skulle jo også bare lige ha cheket noget som jeg absolut ikke regnede med at der ville være cancer celler i.
Faktisk glemte jeg igennen næsten 10 dage at ringe efter svar. Det var lægen der ringede mig op og gav mig beskeden.
10 min. før jeg skulle møde på arbejde.

Vi er nogle der er heldige, derfor er det så vigtigt at være på forkant med symptomer og ta imod hvad der er af forebyggende undersøgelser.

Når man så midt i al sin nedtrykthed kan stå og klukke grine over en høne der prøver at ligge sig til rette for at blive ramt af en solstråle: ud med benet , ud med vingen, hov overbalance ! hjælp jeg ligger på ryggen, flakse flakse op og stå kigge sig omkring hvad skete der ? var der nogen der så det ? ryste sig og skræppe højlydt op imens flugten tages over græsplænen... Se det er altså terapi her på matriklen. !!
K.H Lene

Offline Laila

• Bruger
« Svar #19 Dato: 04 Marts , 2009, 10:56 »
Ja, det er nemlig rigtigt! Og mine prøver skulle heller ikke vise noget, jeg fik så et brev om at der var konstanteret forandringer og var nærmest på vej ned og bestille bedemand...

Bedre blev det da så ikke, at den gyn. der lavede den efterfølgende prøve ringede med svaret en LØRDAG!

Men ja, man ændre fokus, og kan lige pludselig se hvor meget godt man har og oplever  ;)
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Kjeld Klysner

• Gæst
« Svar #20 Dato: 04 Marts , 2009, 14:03 »
Som helt ny bruger af Dansk Fjerkræ Forum siger jeg også tillykke til Lene med det flotte og dejlige resultat

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #21 Dato: 04 Marts , 2009, 15:38 »
Tak...  ;)
Jeg har tænkt at det måske er en lidt mærkelig og meget privat ting at skrive om og så derved også underligt for nye og ikke så flittige brugere af DFF at læse om. :-\
Men vi lærer jo hinanden at kende på godt og ondt.
Man undres jo også når der pludselig går lang tid uden livstegn.
MVh Lene, der nok ikke er den mest private person  ::)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 04 Marts , 2009, 15:50 »
Er ret sikker på, at dette forår bliver det bedste forår du har haft i mange år  ;) og det er rigtig at vores dyr er en god terapi for sindet. Er selv pensioneret pga. psykisk lidelse og har fundet mig en lille beskæftigelse på en gård med malkekvæg. Kan selv mærke at dyrene der og vores egne givet mig meget. Desværre er der ingen behandling for mig terapeutisk, så dyrene er faktisk det der holder mig i live, hvis jeg må være så fri at sige det.
Det kan godt være du ikke er nogen særlig privat person, men det er også dejligt at vide at der er et menneske bag de ord der skrives herinde.
Knus Lisbeth (en person der heller ikke er særlig privat)

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #23 Dato: 04 Marts , 2009, 16:22 »
Vil også lige ønske tillykke med det gode resultat. Jeg er ikke en af dem der skriver mest, men nyder at følge med i det travle liv her på forum.
Knus fra Vinni (en lidt privat person, endnu  ;D)
Hilsen Vinni

Offline Laila

• Bruger
« Svar #24 Dato: 04 Marts , 2009, 20:58 »
Dyr er rigtig gode! Siger jeg som uddannet pædagog hehe, jeg arbejder indenfor specielområdet, og har haft med en hel del forskellige 'tunge* brugergrupper at gøre efterhånden, og jeg inddrager gerne dyr, i samme sekund jeg får chancen...
Bla. min gamle tæve, var virkelig kanon! ( det er hende jeg har nu desværre ikke, hun er rendyrket Rottweiler, og har det svært med atypisk menneskeadfærd)

Men jeg har endnu til gode at opleve en manglende reaktion på dyr! Og jeg har både arbejdet med psykisk syge, udadreagerende udviklingshæmmede, demente, på psykiatrisl plejecenter ( foruden jeg gerne spreder mine gode råd omrking mig i egne og andres børns institutioner *GG*)

Og vi kender det jo netop fra os selv... Skal man have klaret tankerme, står i noget L... Så fat i hunden, ud og gå... Mug under hesten... Osv ;D

Laila ( Der bestemt heller ikke er ret privat :D )
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 04 Marts , 2009, 21:12 »
Hold da helt op en fed nyhed  :P <I

Du skal ha hen krammer af de store..... ;D
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #26 Dato: 04 Marts , 2009, 22:31 »
Døden nær? Nej da, sidste år fejrede jeg 23 års jubilæum som kræftfri, fik det godtnok som treårs og var kræftfri et år senere minus 1 stk. nyre. Men jeg lever i allerbedste velgående og har planer om at gøre det i mange år endnu. Gudskelov for de tjek hva?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 05 Marts , 2009, 09:00 »
Det er bare så skønt Lene!  <. <-

Og mht billeder af hønsehusbyggeriet, så husk at lægge billeder ind af manden der er ved at rive håret (hvis han har noget  ;)) af sig selv over at der er høns i hele "hans" garage. Hvis I stadig har amerikanerbilen kan hønsene vel sove på ladet  ;D
Du kan jo hænge et hønse"billede" op ved siden af islænderhesten på garagen, så tror naboerne i både har hest og høns på matriklen  ;D  :o
Måske skal din sure nabo låne et par høns og ad den vej finde ud af hvor afstresset og mild man kan blive af, at sidde og glo på sådan et par damer  ;)

Stort knus Dorte
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid