Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til skruk?  (Læst 4081 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lasch

• Passiv bruger
Foder til skruk?
« Dato: 19 Juli , 2013, 21:59 »
Hej med jer

Jeg har en skruk høne der får lov at prøve at ruge ud selv /o

Nu kom jeg bare til at tænke på, om æglægningsfoderet er godt nok til hende?

Jeg prøver at forkæle hende, men hun tager ikke rigtig imod - hun har alt for travlt med at ruge ;D

Hilsen Laila

Offline may-brit

• Bruger
Sv: Foder til skruk?
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2013, 22:44 »
Jeg plejer at nøjes med æglægningsfoder og supplere med de gode rester fra køkkenet (så giver jeg skrukken det mest nærende). Og somme tider har jeg også givet lidt "mad på sengen" med succes. Dåsemajs har selv den mest skrukke ikke sagt nej til. men du skal regne med, at hun er ret mager og afpillet, når der kommer kyllinger. Men muskelmassen må jo også skrumpe, når man ligger inaktiv i tre uger. Held og lykke med det
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline lasch

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 Juli , 2013, 00:20 »
Det var ellers dåsemajs jeg smed hos hende, jeg prøver morgenmad på sengen i morge ;) og tak :)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 20 Juli , 2013, 06:36 »
Jeg vil nu mene, at du i de fleste tilfæde ikke vil have held med at servere mad på sengen for en skruk - den er i skruktrance... og er ikke interesseret i kontakt - men det vil da være dejligt, hvis du kan få lidt ekstra lækkerier i hende, da hendes indtagelse af føde i skrukperioden er minimal.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #4 Dato: 20 Juli , 2013, 09:11 »
Hej Laila.
To af mine skrukke i år, gik slet ikke fra reden, så jeg løftede dem hver dag ud, hvor deres madskål, vand og andet lækkert stod parat. De sidste to dage fik de dog fred, bortset fra at der blev håndfodret, med det resultat at der efter et par dage var en ordentlig bunke lort bag ved skruk og smurt ind i hendes fjer. Hvorfor de er så optaget af at være skruk at de selv ikke kan finde ud af stå op og spise er da lidt mærkeligt.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline lasch

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 Juli , 2013, 12:44 »
Ja det er meget mærkeligt! Men også lidt sødt på den lidt kuk-kuk-er-der-nogen-hjemme-agtige måde ;D

Om morgenen når hun går sin daglige padsertur siger hun stadig som når de lige har lagt et æg, er det fordi hun HAR lagt et æg mere eller gør hun bare de andre opmærksom på hun stadig er der? (Hun har fået sit eget palads ;)