Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Isa og/eller racehøns??  (Læst 1102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Isa og/eller racehøns??
« Dato: 13 Juli , 2013, 11:47 »
Der har flere gange været spørgsmål oppe omkring isa´ere kontra racehøns - hvad er forskellen osv. Dette er absolut IKKE for at puste debatten op, men kun for sjov:D

Billedet viser et typisk billede fra min hønsegård: der er smidt majskolber ind... og hvem står med rumpen i vejret og æder løs, næsten før kolberne rammer jorden, og hvem står i baggrunden og tænker "uhhh er det mon farligt..."? før de tør kaste sig over dem. Skal da lige tilføje at, Sussex´erne spiste også af majsene... eller det de nu kunne nå at få...  ;)
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline lysholm

• Bruger
Sv: Isa og/eller racehøns??
« Svar #1 Dato: 13 Juli , 2013, 12:01 »
Hi Hi skønt billede  ;D
Og dejlig hønsegård med masser af plads  /o

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Juli , 2013, 16:49 »
Det samme sker her.... de er nogle madøre  ;D
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 13 Juli , 2013, 16:56 »
He, he - det minder mig om dengang min hanedreng så en majskolbe for første gang. Han blev skrækslagen for den der farlige orange gule tingest :o

Dejligt billede, Marianne - og dejligt at se, at dine "gamle" skønne ISAer stadig styrer ;D. Nuser er vist heller ikke heeelt så bange for kolben ::)
« Senest Redigeret: 13 Juli , 2013, 16:58 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Juli , 2013, 16:58 »
Ja det kender jeg os herfra, når der gives guf. Så er min lillemor os henne med det samme, mens sussex'ene lige skal komme sig over den forfærdelige oplevelse at få noget fremmede guf smidt ind xD

Men et rigtig skønt billede :D
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 13 Juli , 2013, 17:41 »
Herligt billede /o ;D. Jeg kan nikke genkendende til situationen. Mine fire ISA kyllinger fra marts, er simpelthen så nysgerrige. I dag kom jeg med jordbær, vel at mærke til marangården, men hvem kastede sig ind i kampen om de røde, søde bær? Jeps en ISA der kom galoperende fra nabogården for at deltage i festmåltidet, og som oven i købet stjal et bær ud af næbbet på en af de gamle maraner ::) 8).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #6 Dato: 13 Juli , 2013, 17:47 »
He, he - det minder mig om dengang min hanedreng så en majskolbe for første gang. Han blev skrækslagen for den der farlige orange gule tingest :o

Dejligt billede, Marianne - og dejligt at se, at dine "gamle" skønne ISAer stadig styrer ;D. Nuser er vist heller ikke heeelt så bange for kolben ::)

Åh jo Helle - de styrer for vildt. Og ja Nuser havde også styr på hvad kolben skulle bruges til - jeg tror bare han lige et øjeblik lod sig rive med af de små-hysse Sussex´er, der bestemt troede deres sidste time var kommet, da de der gule dimser landede på jorden.  ;D

Ja det kender jeg os herfra, når der gives guf. Så er min lillemor os henne med det samme, mens sussex'ene lige skal komme sig over den forfærdelige oplevelse at få noget fremmede guf smidt ind xD

Men et rigtig skønt billede :D
Præcis. Sussex´er syntes virkelig de var farlige.... hvilket jo bare gjorde at der ikke var meget tilbage de kunne smage, efter Isa´erne havde haft fat i kolberne. Men så kan de jo lære det...   ;)

Herligt billede /o ;D. Jeg kan nikke genkendende til situationen. Mine fire ISA kyllinger fra marts, er simpelthen så nysgerrige. I dag kom jeg med jordbær, vel at mærke til marangården, men hvem kastede sig ind i kampen om de røde, søde bær? Jeps en ISA der kom galoperende fra nabogården for at deltage i festmåltidet, og som oven i købet stjal et bær ud af næbbet på en af de gamle maraner ::) 8).
He he Tanja.... ja sådan er de. Jeg skal bestemt også have Isa´er igen, når jeg skal udvide på et tidspunkt. De er godt nok skønne.
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand