Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vores hane er død.  (Læst 2259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Trine B

• Gæst
Vores hane er død.
« Dato: 01 Marts , 2009, 16:31 »
Hej
Som nogle af jer ved har min søster og jeg Dværg langshan høns, blå rendetegnet.
I januar mistede vi vores skønne smukke hane. En rovfulg tog ham. (der er billede af ham under beskrivelsen af racen)
Nej hvor var det hårdt. Det var mig der fandt ham, så rovfuglen lette, og der lå han, den smukkeste hane jeg har set. Med kun hovede, skellet og ben tilbage.  >:( Nøj hvor var jeg ked af det...
Hans to damer gik over i krattet og var helt forvirrede, de var meget svære at få ind i sikkerhed. Men ind kom de, jeg ville være sikker på rovfulgen ikke kom igen og tog dem også.

Ikke ligefrem et hygge indlæg, men savner bare min hane så meget...

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Vores hane er død.
« Svar #1 Dato: 01 Marts , 2009, 16:57 »
Ej hvor trist en historie. JA vi kommer jo til at holde af vores dyr, også selvom det "bare" er høns :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #2 Dato: 01 Marts , 2009, 17:17 »
Det er bare så trist når dyrene dør - før tid. :(
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #3 Dato: 01 Marts , 2009, 17:25 »
Nej hvor er det trist.
Og et noget babarisk syn at komme ud til.
Pøj-pøj med en ny hane. For det skal du da ha' ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Marts , 2009, 17:45 »
Ja sikke noget.. Jeg har osse en hundens masse af de "ørne" som jeg kalder dem :) til og flyve rundt. Så jeg tør ikke rigtig lukke dværg wyandotterne ud i haven længere.. Men du må jo ha fundet dig en ny hane.. Og igang igen hurtigst mulig <O..

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #5 Dato: 01 Marts , 2009, 19:29 »
Hej

Jeg sender dig en PB med en opdrætter af dværg langhans i blå.
Så kan i få en god hane til jeres høns.

Tommy 

Trine B

• Gæst
« Svar #6 Dato: 21 Marts , 2009, 13:05 »
Det kører rigtigt for vores hønsehold!!
Nu er vores ene høne forsvundet, hun er simpelthen bare væk. Så nu har vi en enelig høne tilbage i "flokken" he.
Men tilgengæld fandt vi to æg i dag, he.

Jeg tænkte på, hvor lang tid kan en høne ligge befrugtede æg?
Kan det evt. være muligt at hanen har kunne parre hende og så der stadig er liv i æggene?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 21 Marts , 2009, 13:38 »
Trine, jeg vil mene, der er en meget lille chance, for at æggene kan være befrugtede. Vi havde en tråd for nylig, hvor der blev nævnt op til 18 dag, så vidt jeg husker.
Det ville da være skønt for dig, hvis du kunne få et afkom fra din hane.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Trine B

• Gæst
« Svar #8 Dato: 21 Marts , 2009, 18:17 »
Det kunne være rigtig skønt! men det ser ikke ud til at lykkedes, da hanen døde i januar, og der først er kommet æg nu. ØV
Men tak for din besked.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 21 Marts , 2009, 18:21 »
Ja, det kan jeg se, jeg tjekkede kun hvornår din post var skrevet, og det var jo 1. marts, hvor ærgerligt  :(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 21 Marts , 2009, 18:49 »
For mere en 20 år siden havde jeg en flok blandede dværghøns - aner ikke, hvilke racer der var. Hanen blev slagtet og hønsene gik længe uden. Der var en lille sort høne, som lage sig skruk oven på noget som efterhånden blev til en masse æg. Efter nogen tid ville jeg tjekke dem for liv. Det var der ikke meget af - troede jeg. Det var nemlig mere end to måneder efter at hanen var slagtet, så jeg var sikker på, at de ikke var befrugtede. Men jeg blev klogere! Ved et uheld tabte jeg et af æggene - det gik i stykker og der lå et lille hjerte og bankede! Det var simpelthen så rædselsfuldt og jeg lagde straks alle æggene tilbage til hende. Det hele endte med een kylling. Så nogen gange, kan der åbenbart gå meget længe, hvor hønsene bærer befrugtede æg efter, at hanen er væk. 
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Trine B

• Gæst
« Svar #11 Dato: 22 Marts , 2009, 00:00 »
Dejlig historie. Vores enkle høne for lov at beholde sine æg. Og så håber vi hun bliver skruk.
Håber det går lige så godt som med din historie, ellers må vi købe nogle æg af samme race og så putte dem ind under hende he.

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 22 Marts , 2009, 20:25 »
Lad nu være med at tabe dem undervejs - og fortæl endelig enden på historien  :)
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline hovedskov

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 22 Marts , 2009, 23:15 »
Vi har også mange rovfugle her hvor vi bor og de har taget især mange ællinger indtil jeg fik sat et fugleskræmsel op . Det er et langt vandrør der er banket et godt stykke i jorden og så hentede jeg alle de cd'er som vi ikke hørte og satte dem på stangen med noget kraftigt tråd og derefter har rovfuglene ikke turdet lande her . Cd'ernede glimter i lyset og gør dem åbenbart usikre ,på stedet . Det virker kanon godt  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 23 Marts , 2009, 06:20 »
Ku' du ikke lige tage et billede at konstruktionen?  <+
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk