Den har helt sikkert fundet sig et godt sted i skjule under krat eller buske. hvor den kan lure ud på livet udenfor.
Når du går på lur efter den, så er det nemmest i mørke med en lygte, og så lyse ind under buskene, eller i brændebunke, eller bag noget.. det kan være svært at få øje på noget om dagen da lyset flimre i træer og buske, mens det er nemmere at konsentrere lyset og se det der skiller sig ud.
Du kan også holde øje med hende når hun har været og spise, men om et stykke tid, kommer hun måske kun hver tredie dag.. så hold øje, men diskret, hun gør meget for at ingen opdager hvor hun går hen, så hvis hun opdager at du er opmærksom på hende, så kan hun være en evighed om at gå tilbage til reden, som at pille sig og græsse lidt og lægge sig og sole sig,, mens i holder øje med hinanden
Du må holde øje med hende med ryggen til

jeg ledte efter en høne i går, og stod på den anden side af min bil og så gennem ruderne,, efter et stykke tid, da jeg troede hun var væk, stod hun lige bag mig, og gloede på mig, som om hun sagde " busted " og jeg gav op,, mindre end et øjeblik efter var hun sunket i jorden