Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HURRRRRRRRRRRRRRA DET LYKKEDES  (Læst 6785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dittek

• Passiv bruger
HURRRRRRRRRRRRRRA DET LYKKEDES
« Dato: 09 Juli , 2013, 21:50 »
søndag aften var jeg lige oppe og skulle gi vine små vagtler en frisk tår vand i denne her varme....
og så bukkede jeg mig lige for at se hvordan det stod til hos den rugende høne..... og se så lige hvad der var igang  /o

Offline Dittek

• Passiv bruger
Sv: HURRRRRRRRRRRRRRA DET LYKKEDES
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2013, 21:54 »
de første 2 billeder er fra søndag aften hvor jeg opdagede at der var noget i gang
og nåede lige at ta det første billede da kyllingen lige var kommet ud og nr2 er lidt efter...
de andre er fra mandag morgen hvor 5 små kyller tripper rundt  ;D

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2013, 22:13 »
Tillykke *y Hvor er de fine...og bittesmå ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Dittek

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Juli , 2013, 23:19 »
TAAAAK  ;D ja de er bare mini mini men NØØØJ hvor bliver man da helt blød når man sider og ser sådan nogen små nogen  *p

nu er det så spændene spændene... der lå nemlig lidt æg tilbage da hun gik fra reden med de 5 der er kommet og rykket over i en anden rede sammen med hanen som hjælper og den anden høne.....
så vi har prøvet med de sidste æg at lyse dem og ligge dem i lunkent vand og det viste sig at dem der var lidt brune i skallen ikke var befrugtet og dem der er den grøn farve var.... for når vi lage dem i lunkent vand hoppede og dansede de så skynte mig at ligge dem ind i den rede som de er flyttet over i og så skubbede de de 4 æg ind under sig og begyndt at ruge lidt på dem også.....
så tror hun (måske) er gået fra de sidste æg fordi der lå 4 ubefrugtede og 4 befrugtede....
meeeeen bliver sååååååå spændene at se om det så lykkedes at få noget ud af de sidste æg også  *k

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 11 Juli , 2013, 09:56 »
Hvordan går det med de bitte små <L og er der kommet flere?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Dittek

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 11 Juli , 2013, 13:11 »
det går super godt og vimser rundt over det hele  /o utroligt at side og kikke
på de små pipper og se hvordan både hane og den anden høne hjælper med at passe de kære små...

de var gået fra de 4 æg igen om morgenen og det kunne jeg næsten ikke bære ved tanken om de små
kyller der bare ligger der og måske går tabt så ind i varmen på en fugtig klud kom de og så måtte
jeg ringe nødhjælp til alle jeg kom i tanke om kunne hjælpe og fandt den  ;D så nu er de kommet i rugemaskine
og så krydser vi finger for det kan rede dem og ellers så kan vi jo glæde os over de 5 små vi har
og ja vide at naturen går sin gang og har sikkert en mening med tingene......  ???

Offline Dittek

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2013, 21:22 »
bliver bedre og bedre  *y
der er indtil nu kommet 2 kyllinger ud af de sidste 4 æg hun gik fra og en mere på vej ud af ægget
så meget godt gået synes jeg  /o

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 12 Juli , 2013, 21:25 »
Det endr jo med at blive en stor familie <L :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #8 Dato: 12 Juli , 2013, 23:05 »
Tillykke med kyllingerne :) Der er ikke noget sødere end sådan en flok små "humlebier" der suser rundt :)

Det ser i øvrigt da ud til at de ikke får samme farve som far og mor. De naturfarvede vagtler er nemlig brune som små. Mener det er de sølvfarvede vagtler, der er gule som små. Men det er mange år siden, jeg opdrættede dem, så den viden er lidt langt væk ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 Juli , 2013, 08:49 »
Tillykke :-) Der findes ikke noget mere nuttet end vagtelkyllinger :-):-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling