Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken slags høns???  (Læst 531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Hvilken slags høns???
« Dato: 06 Juli , 2013, 19:27 »
MIne forældre vil gerne vide hvilke høns (og evt. hvor de kan købes) de skal vælge???

Det skal være søde og rolige høns... der lægger masser af æg men ikke ligger sig skruk bare de se et sneglehus ;D
De har lige haft dværg wyandotter og silkehøns og de lå mere end de lagde...
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
Sv: Hvilken slags høns???
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2013, 21:42 »
Mon ikke noget hybrid kunne opfylde deres behov. Eksempelvis isa (et eller andet). De er jo fremavlet til ikke at skrukke og mange taler rigtig pænt om :-\deres omgængelighed. Men må indrømme at jeg ikke selv har noget kendskab til disse hybrider.
men de kan i hvert fald købes alle steder i landet uden man behøver at køre ret langt og de er ofte billigere end racehøns. Kun et foreslag
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
Sv: Hvilken slags høns???
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2013, 08:56 »
Isa Brown/Warren er en hybrid som er lavet til æglægning, og min oplevelse er at det er en super hyggelig og omgængelig høne, der elsker selskab og kommer løbende så snart hun hører at døren bliver åbnet. Vi har købt vores hos bangs.dk og hun begyndte at ligge æg 2 uger efter vi havde hentet hende.
Det er helt sikkert en høne jeg vil købe igen, når vi skal skifte ud. Man skal være klar over at efter 1½-2 år er den færdig som æglægger.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1