Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bisse  (Læst 5389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Bisse
« Dato: 06 Juli , 2013, 14:59 »
 Min dygtige skruk, Maggi, er blevet en rigtig bisse >:( kyllingerne er nu 5 uger, og hun er begyndt at hakke efter dem. Det var helt forventet, så hun er blevet lukket ud sammen de to andre høns, både med og uden de små.
Og der er hun så så arrig på de andre, at det ikke er til at holde ud at se på. Især hvis der er mad, går hun helt amok. Det er ikke bare skinmanøvrer, næ, det er med store fjer i næbet.
Hun har lagt æg i næsten to uger, så hun har da også noget at se til, men det er sgu synd for de to. De sidder under en busk, og tør ikke komme frem :-\

Jeg ved godt at en hane kunne gøre underværker, men det er ikke en mulighed. Øksen er jeg heller ikke så glad for, hun er en et årig silke, sund og flot, men sikke et temperament !!

Hvad skal jeg stille op med hende? Jeg ved ingengang hvor hun skal sove i nat?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Bisse
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2013, 17:17 »
Åh Ilse. Det er vidst det forkerte navn vi har givet hende, nu tror hun at hun skal styre hele verden. Hvis det var mig fik hun en sort spand over hovedet inde i sovehuset med det samme og så blev den først fjernet igen i morgen. Så ville jeg se om hun havde glemt alt om at være bisse. Jeg har også en bisse. Men hun kan godt lide at være sammen med en høne, hvis der kommer flere i buret, vil hun vise hvor meget hun bestemmer og det er også med fjer i næbet. Så hun går kun med en veninde. Min skruk er også ved at snart være færdige med kyllinger. Hun stod og kaldte på dem i den anden indhegning, jeg tog hende op og stillede hende lige udenfor de to veninder, det var godt der var hegn imellem ellers havde bissen hakket skrukmor ihjel, tror jeg.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2013, 18:12 »
Ha, tror du at en sort spand kan bremse en margaret Thatcher ? Lige nu har jeg lyst til at give hende en ordentlig en på hovedet, nå hun hakker lille Kola eller de små. Men det hjælper nok ikke meget.

Er din skruk begyndt at være efter de små? Lægge æg?

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om de små kan klare sig uden varme.de bor i en stor plastikdunk men halm.
Hvad sker der mon hvis det bliver for koldt? De dør vel ikke bare.

Jeg har ingen varmelampe, men de kan da komme ind i stuen.
Hmmmm?
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 06 Juli , 2013, 18:46 »
I øjeblikket er det varmt, så de skal nok klare sig sammen, og hvis de er fem uger, har de så ikke næsten alle deres fjer?
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #4 Dato: 06 Juli , 2013, 18:49 »
Åh Ilse. Det er vidst det forkerte navn vi har givet hende, nu tror hun at hun skal styre hele verden. Hvis det var mig fik hun en sort spand over hovedet inde i sovehuset med det samme og så blev den først fjernet igen i morgen. Så ville jeg se om hun havde glemt alt om at være bisse. Jeg har også en bisse. Men hun kan godt lide at være sammen med en høne, hvis der kommer flere i buret, vil hun vise hvor meget hun bestemmer og det er også med fjer i næbet. Så hun går kun med en veninde. Min skruk er også ved at snart være færdige med kyllinger. Hun stod og kaldte på dem i den anden indhegning, jeg tog hende op og stillede hende lige udenfor de to veninder, det var godt der var hegn imellem ellers havde bissen hakket skrukmor ihjel, tror jeg.

Når man ingen hane har, er der en høne der kæmper sig til retten og magten, og som i alle andre af livets forhold, så er kvinder lidt mere barske end mændende
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Juli , 2013, 19:08 »
Ja ja, gu er vi barske, men også pylrede  :laugh:

Ina, kyllerne er vel halv af halv af fjer og dun. Isæ er der en der har mange dun, den vejer kun 145 gr ,bette ski.
Du mener det er varmt nok?
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 Juli , 2013, 19:16 »
Skruk har så lige lagt et æg i reden.da hun kom ud, fik de små nogle ordentlige hak.
Er det forsvarligt at have dem sammen? Kan hun mon blive rigtig ond?
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #7 Dato: 06 Juli , 2013, 20:12 »
DEt vil jeg nødig tage stilling til, da jeg ikke kan se dem, men hvis de putter i en bunke i deres rede, så uden at nogen pipper meget, så ville jeg lade dem være, hvis der er uro, ville jeg sætte en lampe over dem
Venlig Hilsen INA

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 Juli , 2013, 20:34 »
Tak for hjælpen, det ser ud til at skruk går i seng med de små, sååå

God sommeraften :)
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 Juli , 2013, 22:35 »
 Åh det var godt.
Jo min skruk har lagt æg den sidste uges tid og her til aften prøvede hun også at flygte over hegnet, fordi hun vil videre i sit liv, men har nu puttet sig med teenagekyllerne. Det blev hun nød til da jeg lukkede dem inde. Skal nu til at finde ud af hvad jeg skal. Vil også helst undgå øksen eller flytten rundt til nye huse. Hver gang de får et nyt tilholdsted bliver der et være kagleri og ingen æg.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 07 Juli , 2013, 13:17 »
God søndag :)
Min skruk er stadig hys. Kan en høne blive skør? Er der ikke nogen der har erfaring med en der ændrer adfærd på denne måde? Måske er det bare noget det går over?

Nogen gode råd?
.
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 07 Juli , 2013, 13:26 »
Tina :)
Står du ikke og mangler en meget fin silkehøne, hun kunne jo gå sammen med din hidsig prop?du kan få hende meget ,meget billig *e
Sikken et postyr der vil blive *g så kan de lære det ,kan de!!
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 07 Juli , 2013, 15:27 »
Ilse jeg tror bare det ender med at de slår hinanden ihjel. Tror du hun er sur over at æggene forsvinder, måske regnede hun med at hun nu skulle samle en bunke sammen og blive mor igen. Min dotte lagde 10 æg efter hun havde fået kyllinger og virkede også forandret. Så lagde jeg en ny bunke æg til hende. Dem skulle hun kun kaste et blik på inden hun lagde sig igen.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 07 Juli , 2013, 17:07 »
De får varme nok, hvis du sætter dem i en kasse med en 40v. pære over om natten, men det burde ikke nødvendigt, når de er så gamle.