Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Afskrukning - hjælp?!  (Læst 2115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

• Bruger
Afskrukning - hjælp?!
« Dato: 06 Juli , 2013, 10:46 »
Vi har pt to høns gående med kyllinger. Derudover har vi to flokke teenage-kyller gående. Så faktisk gider jeg ikke flere skrukhøns. Nu vil jeg ha' æg!
Så er det jo pænt frustrerende, at 2 stk brahmadamer (nu muligvis  3!) insisterer på at punktere totalt! Jeg har sat en (meget stor) sort balje over dem, men får hele tiden dårlig samvittighed og lader dem gå ud om morgenen, fordi jeg tænker at de da skal have noget at spise og drikke o.s.v. Og jeg desuden tænker, at nu må de da være kurerede! Men - enten opdager min mand i dagens løb at de er genpunkterede - eller også gør jeg det selv, når jeg kommer hjem. Og så begynder komedien forfra! Jeg ved jo at det med spandende virker for andre - er det bare fordi, jeg er blødsøden og ikke lader dem blive under den i længere tid, at de insisterer? eller gør jeg andet galt? De er altså så store, at de ikke kan være under en almindelig foderspand (ikke en gang en af de store) så derfor er det altså en balje. Men sort - det er den sørme!  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Sv: Afskrukning - hjælp?!
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2013, 12:00 »
Hej,
Det er lige lykkedes mig at afskrukke min silkehøne, ved at forstyrre hende igen og igen. Det tog 3-4 dage, og det kræver at du er lige så stædig som dem :laugh:
Løft dem af hver gang du ser dem på reden, og sæt dem på græsset eller der hvor de normalt holder til.
Eller sæt dem så de ikke kan komme til reden?
 Nu er det jo weekend og en hyggelig måde at bruge den på /o
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2013, 12:20 »
Jeps - det har jeg også tænkt lidt på. Jeg er ikke meget hjemme i dag (arbejde kan jo tage en del af ens fritid  ;), men i morgen kan de godt blive forstyrrede en hel masse!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2013, 18:42 »
Jeg har haft succes med at sætte under spand om eftermiddagen og åbne igen ved 15 tiden dagen efter. Kun en løb direkte ind på reden, den fik 24 timer mere, og så var de afskrukkede. Jeg åbnede slet ikke til dem. Men lod dem være. Håber det lykkes, vi kan jo ikke blive ved med at give kyllinger !