Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skidt rugning..  (Læst 2753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Skidt rugning..
« Dato: 06 Juli , 2013, 09:59 »
Jeg har haft 9 æg til udrugning, 8 af dem fra mit choc projekt som skulle have givet mig mine første choc haner.

Her på dag 22 er der lille hul på 2 æg, men der virker ikke til og være liv i dem mere. resten ligger der bare uden mindste andtydning på noget.

Har ruget med 37.8 ca 35% fugt stoppet vending dag 18 og på dag 20 oppet fugtigheden til 70%. Har haft tjekket dem løbende hvor alt så fint ud, og dobbelt tjekket temperaturen for og være sikker på den ikke var gal.

Så alt i alt ganske som jeg plejer, med fine resultater til følge.

Har haft 4 æg i vand nu her, og 1 af dem var der en smule rokken ved resten intet bevægelse men lå ellers fint i overfladen.

Jeg åbner aldrig æg som ikke er klækket, det er ikke lige mig og gøre.

Hvad kan der lige være gået galt denne gang ? jeg har ikke oplevet det problem før  :(

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Sv: Skidt rugning..
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2013, 10:47 »
Jeg ville ikke turde lægge dem i vand så sent i forløbet  ??? Der kunne. Jo være en lille revne el. Noget.
Jeg tør ikke Give anvisninger på fugt og temp da jeg kan høre at der er kæmpe stor forskel på hvad folk kører med. Jeg kører altid med 37.5 grader hele vejen i gennem, og 45% fugt dag 0-18 og  65 % fugt dag 18 til slut  ;D. Det virker her
Hvis jeg var dig ville jeg lave et lille hul i æggeskallen i den ende hvor luftlommen er. Så kan man ved at lyse,  ret nemt se om der er liv.  /o.
Det er da ret ærgeligt at miste projekt haner lige ved klækning.  :-\
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2013, 10:54 »
Hmm måske jeg prøver den med og lave hul i aften.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 06 Juli , 2013, 17:20 »
hvorfor lave hul i skallen ? jeg er bare nysgerrig, jeg lukker heller aldrig uklækkede æg op,
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 Juli , 2013, 18:00 »
En er endelig klækket, så må nok give dem en dag eller to mere for og være sikker....men jeg undrer mig nu.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Juli , 2013, 11:54 »
Dag 23 og 3 selvhjulpne, samt en som havde en mystisk klistret hinde som skulle ha en hånd. Så må vi se om den sidste klarer den...

En teori da det jo er afkom af stor og mellem stor og dværg er, at de måske er for store inden i ægget og derved ikke kan komme ud ?