Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det er jo en AND !  (Læst 970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Det er jo en AND !
« Dato: 02 Juli , 2013, 20:01 »
Gadvide hvad hønemor tænkte da hun skulle beskue sine små søde kyllinger i dag :o jeg mistede desværre 14 ællinger pga infektion, en overlevede og nu efter en uge under varmelampen og palle alene i verden, tænkte jeg at enten måtte den lade livet ( hvilket jo selvfølgelig er synd, da den har kæmpet for livet) ellers måtte jeg forsøge med adoption  :-\ min skruk fik 4 kyller i går, så lagde ælling ind under til morgen, og her til aften ligger den der endnu og hygger  <Q håber det går, men har svært  ved at tro på det, den er jo 14 dage idag og har kendt sin rigtige mor  :'(
Men sød historie hvis det lykkes  !l

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Sv: Det er jo en AND !
« Svar #1 Dato: 02 Juli , 2013, 21:16 »
Jeg tror da på, at det går godt - Held og lykke med projektet  8)

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juli , 2013, 21:24 »
Ja, rigtig sød :) du må gerne lige fortælle hvordan det går <E
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2013, 23:13 »
Aldersforskellen kan, måske, volde problemer, men ellers burde det gå fint.

Jeg prøvede tilsvarende for ca 10 år siden, med 2 ællinger. De voksede op med en skruk høne og dens kyllinger. Og det gik fint. Ællinger fik et lille 'badekar' de kunne svømme og snadre i. Ællingerne gik sammen med skrukken og kyllingerne til skrukken ikke længere gad 'afkommet'. Derefter blev de sluset ned i dammen til de andre ænder. 

Det var før fugleinfluenza gjorde det ulovligt at have høns og svømmefugle sammen. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 02 Juli , 2013, 23:45 »
Ellers kan man altså godt opfostre en ælling selv. Det har jeg gjort som barn, og nu er jeg jo blevet begavet med Eddie the Edderfugl, som ikke kan have været mange dage gammel da jeg fik ham/hende.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2013, 19:41 »
Ingen happy ending. Ælling døde her til aften ;-/ hønemor gik af reden med sine kyller og her fuldte ælling ikke med, bagbenene var ligesom læmmet ?? Så måtte gøre kort proces. Øv 15 døde ællinger.
Men alligevel er det super godt med 4 kyller, for de er faktisk udruget på æg som  havde været med til dyreskuet til roskilde, hvor jeg vandt ærespræmien  med  skuet flotteste æg, de har været sorteret i lang tid inden, ligget 4 dage i telt og vent og drejet i menneske hænder ! For sjov smed jeg dem under hønemor.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2013, 23:41 »
Det viser endnu en gang hvor robuste rugeæg faktisk er.

Ikke dermed sagt at man ikke kan optimere klækningsprocent ved optimal opbevaring af æggene mht temperatur, vending og des lige. ;)
Mvh
Erik Andersen