Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Danki - rugemaskine  (Læst 1724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Danki - rugemaskine
« Dato: 27 Februar , 2009, 14:51 »
Nu har jeg modtaget min nye Danki rugemaskine. Den er helautomatisk med kip vendig og kan tage 36 æg. Den ser virkelig fancy ud, det er noget helt andet end Therboen.

Jeg vil også lige sige at hvis man skal ud og købe rugemaskine kan jeg helt klart anbefale at købe den hos Danki. Jeg har fået virkelig god behandlig derfra. Både med vejledning før køb men også efter maskinen er kommet var jeg i tvivl om hvordan den lige skulle samles. (Er nogen gange en dør til at læse brugsvejledninger ;)) Jeg skrev en mail og ½ time efter var der et udførligt svar.  :)
Det kan virkelig anbefales. Om maskinen så er noget værd må jeg så til at tjekke nu, men den ser ud til at være rigtig god og solid.
PS: jeg har ingen forbindelse til firmaet ellers så det skal ikke opfattes som reklame.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
Sv: Danki - rugemaskine
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2009, 15:22 »
Held og lygge med den.

Jeg har selv kik på en Danki.

Må man spørge om prisen på sådan en smart rugemaskine?
« Senest Redigeret: 27 Februar , 2009, 15:56 Fra Kurt Jensen »
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2009, 16:25 »
Mange tak :)
Den model jeg har købt kostede ca 3200 med et digital termometer/fugtmåler. Den er ikke vist med billede på deres hjemmeside, men du kan skrive til dem og få tilsendt deres prisliste, hvor også alle modeller er med på med de rigtige specifikationer.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Februar , 2009, 16:47 »
Mange tak

Jeg har sendt en forespørelse jeg er intreseret i

SI 24 A
Automatisk vending med kip bakker 90°
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Februar , 2009, 16:57 »
Jeg ved at LisbethPilkjær herindefra har den model. Du kan evt spørge hende til råds omkring den. :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Februar , 2009, 22:52 »
Ja jeg er overhovedet ikke misundelig <R.. Har en lille Danki.. men dyr. Jeg var ikke så snu og henvende mig direkte :-[..
Men held og lykke med den..

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Februar , 2009, 17:25 »
Mange tak :) Ja snuheden skal tillægges LisbethPilkjlær da det var hende der fortalte mig at man kunne gøre det. Men de reklamerer jo heller ikke ligefrem for det på deres hjemmeside..
Og tak :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 Marts , 2009, 13:04 »
Helt generelt så vil jeg anbefale at man lægger mere end 1 termometer i en ny maskine. Jeg har haft (og har) 3 rugemaskiner hvor termometeret ikke har vist rigtigt. Heriblandt sådan en SIL fra Danki. Mimi havde vist samme erfaring med hendes SIL maskine. Termometeret virker "som sådan" godt nok.
Det skal forstås på den måde at skalaen, som viser graderne, er lidt skæv. Når der var 37,8 grader i min maskine viste termometeret omkring 35 grader. Men hvis man bare er klar over det på forhånd så kan man jo se hvor det indbyggede termometer skal stå henne på skalaen. I mit tilfælde altså 35 grader.
Min Turn-X viser heller ikke rigtigt i det indbyggede/medfølgende termometer.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Marts , 2009, 13:24 »
Man kan evt. tage et glas vand, hvor vandet er ca. 35 gr. lægge føleren til termometret i maskinen ned i vandet sammen med et sygehus termometer, så kan man se fejlvisningen på maskin-termometret.

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
« Svar #9 Dato: 01 Marts , 2009, 13:56 »
 Jeg købte min SIL maskine til 96 æg med kipbakker og klækkebakker. Jeg har været meget glad for den både hvad angår klækning,indretning og rengøringsvenlighed, og tror den holder i mange år endnu. Jeg kan kun give ret i at man får en service udover det normale hos Danki-også selvom man ringer og spørger mange. Thermometrene i deres maskine viser forskelligt allesammen, hvilket de sikkert også gør i mange andre mærke maskiner. Det skyldes at man ikke må sætte kviksølvsthermometre i mere. Da jeg fandt ud af det ringede jeg straks og klagede hos Danki som iværksatte en større test af temperaturerne. Og det er helt rigtigt som Bjørn siger-et godt gammeldags "røvthermometer" som kontrol. Omvendt kan man stole på at det medfølgende thermometer altid viser det samme-dvs at når kviksølvsthermometret viser 37 g. står maskinens termometer på 104 fahrenheit-og det gør det altid. Den lille Danki jeg havde stod vist på 96 fahrenheit når den var på 37 g..
Mht. til priser så er det sådan som mange andre produkter også at du ikke giver det dobbelte i pris for en maskine med dobbelt æg. Dvs. at de helt små maskiner vil være forholdsvis dyrere pr. æg end de store.  Danki sammensætter mange af maskinerne efter ønske/behov-derfor er det en god ide at gøre sig klart om man vil havre mulighed for at udvide maskine på et tidspunkt hvor man så kan købe en ekstra kipbakke HVIS den er installeret med kip osv..
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
« Svar #10 Dato: 01 Marts , 2009, 13:58 »
Det var seføli HAVE og ikke havre- ;D
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Marts , 2009, 15:48 »
Jeg købte et digitalt termometer og fugtmåler i et, med til min maskine. Og det termometer der fulgte med viser en anelse skævere end det digitale. Jeg stoler mest på det digitale da det trods alt kostede 300 kr.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #12 Dato: 01 Marts , 2009, 17:21 »
Jeg købte også min Danki A120 direkte og kan kun give ret i at de yder en fantastisk service - både før og efter købet.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr