Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foder online  (Læst 24624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foder online
« Svar #30 Dato: 21 Juli , 2013, 09:24 »
@ Tove

Kunne dit økostartfoder havde været for gammelt ? For jeg kendte nogen engang som mistede sine påfuglekyllinger også uden påviselig grund. Men hvor det viste sig at startfoderet var blevet for gammelt- ok nu er påfuglekyllinger sikkert også sartere end hønsekyllinger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #31 Dato: 21 Juli , 2013, 10:03 »
Der er en generel problem med økokoder og mangel på god protein. Efter at økofoder skal være 100% økologisk, tidligere det var tiladt med 10% konventionel foderemne, er det meget svært for fabrikatører at holde protein indholdet høj og varieret nok. I økofder er protein (de foderblandinger som jeg har set)% ca 15,5 - 17 og i konventionelle  fra19 og op øver 20-21. I Europa er enorm mangel på god økologisk foderprotein. De konventionelle klarer problemet med importeret genmodifieret soja.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Tove

• Bruger
« Svar #32 Dato: 22 Juli , 2013, 11:58 »
@ Tove

Kunne dit økostartfoder havde været for gammelt ? For jeg kendte nogen engang som mistede sine påfuglekyllinger også uden påviselig grund. Men hvor det viste sig at startfoderet var blevet for gammelt- ok nu er påfuglekyllinger sikkert også sartere end hønsekyllinger.
Jeg har ikke haft det stående længe Lene, men jeg vil da lige tjekke om jeg stadig har en af sækkene og se på datoerne!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)