Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hønen går fra æggene!!!  (Læst 1446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tex

• Passiv bruger
hønen går fra æggene!!!
« Dato: 27 Juni , 2013, 08:55 »
ØV altså, min wyandot høne har nu et par gange bare smutte fra sine 12 æg, den ene dag var jeg ikke hjemme og da jeg kom hjem og opdaget det var de lidt kolde, så jeg ved jo ikke hvor længe de har ligget uden hende på, hvor længe kan de holde til at ligge selv?
Skal have dem lyst igennem her en af dagene så jeg kan se om der er liv i, men hvordan ser man om fostrene er levende eller døde?
Og hvorfor pokker skrider hun fra æggene og lever livet sammen med de andre pludseligt?
Hun har dog accepteret at blive lagt på reden igen og har lagt der siden.

Miss Christina

• Gæst
Sv: hønen går fra æggene!!!
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2013, 12:26 »
er du sikker på det ikke kun er for at spise sandbade og sit wc besøg
mine skruk går da dagligt fra deres æg for liiige at ordne dit og dat
og går de ikke selv så "smider"jeg dem ud  :)
de skal jo også lige bevæge deres korpus

Offline tex

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2013, 12:37 »
njar.. hun lignede en der levede det søde singleliv, og jeg holdte selvfølgelig øje med at hun spisete og drak og sandbadet, og det gjorde hun også, men hun "glemte" altså at gå tilbage til de kære æg igen. Jeg er jo bange for at de bliver for kolde, ved du hvor længe hun må gå fra æggene?
Jeg ser tit hun lige er hoppet af reden for at spise og drikke indeni hønsehuset, men jeg havde ikke regnet med hun sån ville gå helt fra æggene ;-)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2013, 13:03 »
UTØJ hvis hun ikke kan holde ud at ligge der for utøj, så går hun men hun holder jo ikke bare op med at være skruk, så på et tidspunkt går hun tilbage, til hun igen er ved at gå til...
Jeg siger ikke dine høns har utøj, det er bare et forslag, du kan tage højde for ved at gennemse hendes fjerdragt, og evt. behandle hende, hvis det skulle være tilfældet 
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline tex

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Juni , 2013, 13:55 »
Ok, jeg vil lige tjekke op på det, men jeg tænker nu ikke at det er det der er problemet. Men det skal da udelukkes ;-)