Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad har I foder i?  (Læst 2806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
Sv: Hvad har I foder i?
« Svar #15 Dato: 27 Juni , 2013, 08:03 »
Jeg har investeret i skraldspande fra Jem og Fix
http://www.jemogfix.dk/Butik/Huset/Plastartikler/Spande.aspx?pid=9021094&view=1
Dem har jeg stående ind i stalden ..
De er brugt til foder til heste og høns ..
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 27 Juni , 2013, 08:47 »
De blå fodertønder er fantastiske, mine de ældste er snart 20 år gamle, gummiringe, lukkemekaniske og det hele er stadig tip top.
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #17 Dato: 27 Juni , 2013, 08:49 »
Jeg har investeret i skraldspande fra Jem og Fix
http://www.jemogfix.dk/Butik/Huset/Plastartikler/Spande.aspx?pid=9021094&view=1
Dem har jeg stående ind i stalden ..
De er brugt til foder til heste og høns ..

Skal i jemogfix i dag efter sand, så kikker da på dem  /o
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 27 Juni , 2013, 09:30 »
I Den Blå Avis kan du få de gode blå fodertønder med spændbånd fra 50 kr og op - eksempelvis:

http://www.dba.dk/fodertoende-blaa-plasttoende/id-1000763235/

De fungerer perfekt - står udenfor her og holder fint tæt og tørt året rundt.
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline RandiL

• Passiv bruger
Hvad har I foder i?
« Svar #19 Dato: 27 Juni , 2013, 10:03 »
Jeg har bl.a købt i Land og Fritid. De har mange forskellige størrelser - men billige er de ikke!

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #20 Dato: 27 Juni , 2013, 10:45 »
Nogle industrivirksomheder får råvarer hjem i de dejligste tønder  ;D

Jeg har købt 7 65ltr. tønder med "skruelåg" og 2 110ltr. med spændebånd for 100,- i alt - de skulle rengøres for saft fra "syltede hvidløg" men det var så også det  /o
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #21 Dato: 27 Juni , 2013, 10:50 »
Så ville jeg anbefale investering i fodertønder. Låget lukker helt tæt og spændes som sagt med et spændebånd, så de er hermetisk lukkede.

Dem jeg har købt var lidt dyre, men jeg synes de er pengene værd. Jeg købte dem hos den lokale foder-pusher. Jeg checkede lige om der var billede af dem på hans hjemmeside, men det var der desværre ikke. Jeg vil om lidt se om jeg kan finde dem på Google.

http://lsdantrade.dk/fodertoender-13/fodertoende-med-snaplukke-200.html

Det ligner meget godt den i ovenstående link. Min pusher tager 180 kr/stk ved enkeltkøb, men giver lidt rabat ved køb af feks 5 stk (hvis man beder om rabat).

Enig /o Dem har jeg også og de fungerer perfekt. Jeg får korn til et år ad gangen og det er rart at der kun er én tønde åben ad gangen.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Peter S.

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 27 Juni , 2013, 19:47 »
Fodertønder kaldes også lågfade. mvh. Peter

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 27 Juni , 2013, 20:36 »
Hje
Jeg har mine åbne fodersække, vitaminer osv i en gammel kummefryser, som jeg har fået gratis igennem G&G.  Den står under et halvtag. Så der kommer ikke sne på om viinteren. Mine reserve sække har jeg i en stor metal tønde, der passer 4 sække i . Derudover har jeg en plastic tønde. Der kan låget skrues på  til min hemexidesæk. Jeg er isør glad for fryseren fordi at de åbne sække kan stå oprejst  og jeg kan nemt komme til foderet. Alt det løse, altså forskellige foderskåle og vandtårn til kyllinger om foråret har jeg  i sådan en plasticboks til hynder.
Vh Laila

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #24 Dato: 27 Juni , 2013, 22:16 »
jeg må på jagt igen  :)
tusind tak for alle jeres geniale råd  /o
Christina

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #25 Dato: 28 Juni , 2013, 07:29 »
Hej Christina

Indrømmet, lidt af en kælling fra hver by....

Jeg har 2 store fodertønder af solidt blåt plast, begge vel godt 200 Liter... De passer til 75 Kg tilskudsfoder...

kalk og skaller, og tilsætninger opbevares i spande fra Mejsekugler... De følger jo alligevel gratis med Mejsekuglerne, så dem har jeg stort set altid, til overflod...

Nede hos Fårene, bruger jeg affaldscontainere fra Jem & Fix... De fungerer udmærket, hvis man ikke er for hård ved dem. Jeg mener de kalder dem 110 Liter... Så de passer til sådan Ca 50 Kg Byg eller Tilskudsfoder... Og er til en overkommelig og rimelig pris... Specielt da når de kører tilbud på dem, hvad de egentligt gør, ganske ofte.... Og så er de jo udstyret med hjul, så de er nemme at håndtere...

Ellers er det 50 Liters tønder fra Appetit, eller hvad det nu er de hedder.. En lille virksomhed her oppe i det Nordjydske... De har næsten altid nogle til salg... Fin størrelse og i solidt plast og med skruelåg.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #26 Dato: 28 Juni , 2013, 07:38 »
Hej Christina

Indrømmet, lidt af en kælling fra hver by....

Jeg har 2 store fodertønder af solidt blåt plast, begge vel godt 200 Liter... De passer til 75 Kg tilskudsfoder...

kalk og skaller, og tilsætninger opbevares i spande fra Mejsekugler... De følger jo alligevel gratis med Mejsekuglerne, så dem har jeg stort set altid, til overflod...

Nede hos Fårene, bruger jeg affaldscontainere fra Jem & Fix... De fungerer udmærket, hvis man ikke er for hård ved dem. Jeg mener de kalder dem 110 Liter... Så de passer til sådan Ca 50 Kg Byg eller Tilskudsfoder... Og er til en overkommelig og rimelig pris... Specielt da når de kører tilbud på dem, hvad de egentligt gør, ganske ofte.... Og så er de jo udstyret med hjul, så de er nemme at håndtere...

Ellers er det 50 Liters tønder fra Appetit, eller hvad det nu er de hedder.. En lille virksomhed her oppe i det Nordjydske... De har næsten altid nogle til salg... Fin størrelse og i solidt plast og med skruelåg.

M.V.H....Benny..

/o
Christina

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 28 Juni , 2013, 08:52 »
vedr. affaldskontainere: på tidspun kt skulle vores kommune udskifte renovationskontaiere og meddelte at de gamle enten skal de stilles ved vejen til ombytning eller må man gerne beholde dem ;D så dem har vi stående
skulle man mangle nogle kunneman ringe til det firma der tog sig af ombytning og kunne hente det antal man nu vil have helt gratis- måske  har i også den mulighed?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Raknes

• Passiv bruger
  • Her er det mig, der bygger rede
« Svar #28 Dato: 30 Juni , 2013, 18:06 »
Ja vi bruger også frysere til foder, til alle dyrene. Men husk at pille evt. låse af,- korn tiltrækker børn. Og et søm ind i hullet lukker fint for heste/ponyer på natterov.
Mvh
Helle, pt uden høns....indtil på mandag.
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.