Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsegård - indhold  (Læst 2701 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nanna og Stefan

• Passiv bruger
Hønsegård - indhold
« Dato: 25 Juni , 2013, 18:51 »
Hejsa

Vi går snart igang med projekt hønsegård :) Vi har et fint hønsehus stående som jeg har arvet og så er planen at vi laver en ca 65 kvm stor gård - det er allerede afmærket i haven :) Vi har nogle store plader som vi sætter ned i kanten hele vejen rundt, ca 80-100 cm ned i jorden for at holde mikkel ræv ude og så kommer der tråd over det hele - også i taget. Vi laver så et lille hus hvor der er sider og fast tag så de både har huset der står i midten og vores lille læskur.. Det vil være i dette læskur i får mad og vand..
Der hvor vi skal have gården har tidligere stået legehus, så der er sand - hvordan har hønsene det med sand?
Der er også en stort område som er med græs - det formoder jeg de har det fint med? Og så er der noget med jord hvor der står nogle små buske og nedklippede træer som jeg har ladet stå så de har noget læ/skygge og noget natur i hønsegården..

Tror i de ville trives eller er der noget jeg har glemt?

Kom endelig med jeres kommentarer så jeg kan være på forkant - man kan jo lige så godt lave det på den bedst muligt måde første gang så man ikk skal til at lave om igen :D

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Hønsegård - indhold
« Svar #1 Dato: 25 Juni , 2013, 19:15 »
Det vil de have det utrolig dejligt med :) Græsset bliver hurtig klippet ned og ender med at ligne jord, dette er desværre ikke til at undgå. Mine egne erfaringer er, at når man muger ud i hønsegården, er det lettere at gøre i sand, da jord let bliver mudret, men det finder du ud af..lidt bund af hvert er super fint! Dine små buske mv ender nok med at blive noget afpillede op i den højde, hvor de små dyr kan nå ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Bjørnemor

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Juni , 2013, 15:29 »
Det er perfekt med sand, da de jo gerne sandbader... Lyder til at blive en rigtig perle for dine dyr. Held og lykke :)
Lykkelig ejer af
8 høner af blandede racer (araucana, kobbermaran, mm)
1 smuk og rolig hane
2,0 katte

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2013, 09:02 »
Jeg oplever dog, at de foretrækker jord at støvbade i, frem for sand..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling