Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv så fik jeg også besøg af en jagthund!  (Læst 2216 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
Øv så fik jeg også besøg af en jagthund!
« Dato: 23 Juni , 2013, 01:00 »
I dag kom pludselig en dum hund. Den kom løbende ind i min have og bed min orpington lige i numsen. Heldigvis var jeg der og skreg op så den løb igen. Så satte jeg efter den og ti huse længere nede fik jeg fat i ejerne   Hold da op jeg var tosset, så de fik lige læst teksten! Min søde orpington blev enormt forskrækket og fik en flænge i numsen. Nu håber jeg bare ikke der går infektion i. Har vasket med klorhexidin og nusset og forkælet med jordbær. Havde jeg ikke været der, så havde den ædt den. ! Møjhund!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Øv så fik jeg også besøg af en jagthund!
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2013, 07:53 »
Øv også. Godt du var der. Hvad sagde ejerne til hunden? De burde sådan set betale for en konsultation hos dyrlægen. Pøj pøj med din høne *k.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Juni , 2013, 11:14 »
Vi opdagede en eftermiddag en nabos jagthund inde på vores græsplæne med én af vores høns's hoved helt inde i munden. Ejeren mente at det var vi selv ude om når de gik frit omkringog at sådan er hunde jo..... Vi valgte, da vi er i gang med at udvide husdyrbestanden til andre dyr hvor afkommet kan være sårbare overfor hundeangreb, at gå den formelle vej. Vi ud-printede den nye hundelov og sendte den anbefalet sammen med en advarsel om at ved næste angreb vil politiet blive indblandet. Det har virket - han har meget bedre styr på sin hund når de går forbi vores gård nu. Jeg tror faktisk ikke han var bekendt med reglerne for hundehold efter den nye hundelov.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2013, 11:52 »
Kunne du ikke lige linke til den lov? Den kan være nyttig for mange  :)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline nimrod

• Passiv bruger
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Tove

• Bruger
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2013, 14:04 »
Tak Charlotte
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)