Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny ejer af mine høns/kyllinger - elendige forhold - det har jeg det dårligt med.  (Læst 2017 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
I efteråret gav jeg 2 høner og 2 haner væk - de er dværghøns af dansk landrace, kunne i den grad godt bruge hønerne selv. Modtageren fortalte at man havde lavet en fin overdækket hønsegård og at deres yngste datter gerne ville have høns,da hun har allergi overfor dyrehår. De havde brug for dyr til deres lille datter og ikke kunne skaffe nogen.Senere finder jeg ud af at farmand har anskaffet sig 5-6 mega høns som i den grad ikke ejer fjer.- hønsegården er omkring 10 m2, helt gold, alt ligner beton - sandbadning? Jeg gav kun de høner til dem for at datteren skulle have kæledyr. Det er sidste gang at jeg giver dyr væk - så hellere øksen.
Jeg håber at ejeren af dyrene har gennemtænkt hvad han gør - før han drager til Afganistan i næste uge - resten af familien - det blander jeg mig ikke i.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
øv  /d
Du er det naive menneske der tror på det gode i andre  /o

Jeg kender det alt for godt, jeg har altid troede på det bedste i mennesket, men får også nogle smæk engang imellem fordi de bare ikke havde rent mel i posen  /d /d

Men hellere være naiv end at tro det værste om andre mennesker  :)
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Bente E.

• Bruger
Vi kommer nok alle til at gøre noget vi fortryder en gang imellem. Og det er selvfølgelig rigtig trist og træls når det går ud over uskyldige, umældende dyr, som ikke kan tale deres egen sag. Men det viser noget om din store menneskelighed, at dyrenes vé og vel stadig bekymrer dig - de er åbenbart havnet hos en familie, som har store menneskelige problemer inde på livet, et barn med allergi, en mand, der skal sendes ud til usikre forhold - vi må håbe at dine fugle er med til at gøre livet lettere og sjovere for en lille pige, der skal undvære sin far.
Høns er heldigvis utroligt tilpasningsdygtige, og så længe der ikke finder direkte vanrøgt sted, kan man i hvert fald sammenligne deres liv med industrihønsenes - måske er deres lod alligevel lidt bedre, når det kommer til stykket. Selvom man godt selv kunne gøre det 100 gange bedre...
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Hej Hundstrup

Jamen det kan godt være, det ikke matcher din opfattelse af, hvad et hønsehold er. Gold jord, det skabes af høns... Min hønsegård... Godt 200 Kvm, til dengang, 25 høns... Der var ikke andet græs derinde, end det jeg kørte ind til dem...

Efter de er rykket ud, og transformeret min græsplæne, til et månelandskab, er hønsegården lukket til i brændenælder.... Og en vel godt og vel 50 år gammel bøgehæk, er snart gravet op...

Jeg kan dermed drage den konklusion... Det rager mine høns en fjer, hvad jeg syntes er pænt.... Så døm nu ikke manden alt for hårdt...

Jeg købte også engang 6 Store striptease danserinder... Det viste sig året efter, at det var nogle store flotte røde kæmpehøns... Der bare havde lagt SKRABEÆG...

Måske er det deraf navne opstår... Æg lagt af nøgne høns  :laugh:  :laugh:

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))