Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Muslingechikane  (Læst 2627 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Oscar Kraft Christiansen

• Passiv bruger
Muslingechikane
« Dato: 17 Juni , 2013, 09:09 »
Hej allesammen.

Da jeg gik ned til mine høns denne morgen, så jeg en masse blåmuslingeskaller ligge i hønsegården. Hverken jeg eller nogen fra min familie har anbragt dem der. Jeg skynder mig at fjerne dem, da jeg ved, at muslinger kan gøre mennesker syge. Derfor frygter jeg, at nogle har været nede og forgifte mine høns. Måske pga. utilfredshed over larmen, men da jeg ikke har nogen hane (og desuden ikke har hørt nogen klager) virker det underligt... Jeg vil rigtig gerne høre hvad i mener om min situation, og om muslinger er synderligt farlige for høns...?

Mvh Oscar
0.4 Brun Lohmann
0.3 Danske Landhøns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Muslingechikane
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2013, 09:23 »
Mit gæt er, at en nabo har fået blåmuslinger, og af venlighed har givet dine høns skallerne. Høns får jo også østersskaller.
Vi spiser tit blåmuslinger her i huset, og det er vi endnu ikke blevet syge af.
Hvis muslingerne er rå/friske og åbne og ikke lukker sig efter et let slag, skal de kasseres, hvis de er tilberedt og åbne skal de også kasseres.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2013, 09:32 »
Som Marianne...så tror jeg også, at naboerne har syntes, at det var synd at smide de fine skaller ud - og så har givet dem til dine høns -og det viser i hvert fald, at naboerne synes, at dine høn er søde ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Oscar Kraft Christiansen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2013, 11:46 »
Tak for det, Marianne og Helle.
Dog har jeg spurgt naboerne og de kender intet til det. Den ene nabo har haft indbrud flere gange i år, så vi noget trætte af uvedkomne gæster... Forhåbentlig har i ret, og hønsene kommer sig (hvis der skulle være spist noget). :)

0.4 Brun Lohmann
0.3 Danske Landhøns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 17 Juni , 2013, 21:16 »
Jeg tror virkelig ikke, at hønsene ville tage skade af at spise de skaller.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Juni , 2013, 21:25 »
Mine klatrede rundt i muslingeskaller sidste år uden at tage skade (bruger dem som bund i hestenes jordfold), så jeg tror ikke du skal være bekymret.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.