Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forskel på kyllinger  (Læst 1135 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Forskel på kyllinger
« Dato: 25 Februar , 2009, 09:47 »
Når man nu har flere forskellige kyllinger i rugemaskine og det så klækker..hvordan "mærker" man dem..så man kan se forskel på dem..det er jo besværligt at ha dem opdelt i flere forskellige rum og med hver sin varmelampe..nogle kyllinger har jo særlige kendetegn, men nogle andre ligner jo hinanden..er der nogle der har et godt råd?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
Sv: Forskel på kyllinger
« Svar #1 Dato: 25 Februar , 2009, 10:19 »
Hvad med hønsringe str. små ???  ;D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 Februar , 2009, 10:48 »
Hej Rixen...
Jeg har også tit stået med det "problem" når jeg har ruget både brune og gøgespættede maraner ud samtidigt.
De myldrer jo rundt og rugekassen skal jo helst ikke åbnes i tide og utide.
jeg har desværre ikke fundet en løsning for min rugekasse er et stort rum der ikke rigtig går at dele op.

Når de så er kommet ud har jeg prøvet mine erfaringer af ved at sætte ring på dem jeg mente tilhørte den ene farve. Det har styrket mit "kender blik".
Det sidste er bare at du må væbne dig med tålmodighed og vente de ca. 14 dage det tager før de sætter rigtige fjer.
MVH Lene

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 Februar , 2009, 10:53 »
ja, måske vil jeg prøve med små ringe, hvis man kan få dem så små..ell. vente til de er 14 dage gl..med at sætte dem til salg..men nogle gange vil man jo gerne sælge dem som daggamle..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #4 Dato: 25 Februar , 2009, 11:57 »
Man kan også bruge farvede små elektrikerstrips. Man kan også få en lille tang til mrk. den klipper et lille hul i huden mellem tæerne, og skal derfor ikke skiftes hele tiden som strips.
Desuden har jeg lavet små "kasser/Burer" af volierenet så jeg kan holde æggene adskilt under klækning
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 25 Februar , 2009, 12:15 »
Sidste gang delte jeg rummet over for at se hvad der kom og ikke kom men havde jeg brugt noget større som pap eller noget havde jeg holdt dem adskildt også, så mon ikk man kan det?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.