Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 21 dage eller ???  (Læst 4305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

KlausHviid

• Gæst
21 dage eller ???
« Dato: 25 Februar , 2009, 07:23 »
Hej

Jeg er igang med at ruge kyllinger ud. Normalt på attende dagen lægger jeg æggene i vand bad og sortere dem der ikke "rocker" væk.
Men nu har jeg fået en fin lille æggelyser - og bruger jeg den bliver jeg godt nok i tvivl. Alle æggene er stadig fyldt med blodårer og luftlommen er på størrelse, som markeret i manualen, som om de kun er på fjortende dagen!
Hvad gør jeg?? Fortsætter som om de er på attende dagen eller vender dem som om de er på fjortende dagen?
Råd modtages med glæde - men det haster!
Med venlig hilsen
Klaus

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: 21 dage eller ???
« Svar #1 Dato: 25 Februar , 2009, 07:30 »
Du er jo næsten nød til at fortsætte som intet var hændt  :-\  sidste vending på 19 dagen og så se hvad der sker...
Din luftfugtighed har været for høj i maskinen tror jeg...
Men det behøver jo ikke at ende galt, prøv nu at se   ;D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 Februar , 2009, 12:59 »
Ja jeg vil også mene du er nødt til at fortsætte med dem som 18 dags æg. Næste gang du ruger æg må du så holde fugten på et lidt lavere niveau. Det er også en god ide at lyse dem på 7. og 14. dagen, så kan man ligesom følge udviklingen af luftblommen.
Venlig Hilsen
Lisbeth

KlausHviid

• Gæst
« Svar #3 Dato: 25 Februar , 2009, 20:55 »
Hej

Tak for rådet - det gør jeg nu. Problemet er nok at jeg først nu har købt en æggelyser og aldrig før set ægget i dette stadie før. Men det skal nok gå.

Med venlig hilsen
Klaus

Så er de på vej ud i verden - igennem vinduet har jeg talt 15 æg med udbryder aktivitet!
« Senest Redigeret: 26 Februar , 2009, 19:57 Fra KlausHviid »

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Februar , 2009, 22:55 »
Hej

Jeg er igang med at ruge kyllinger ud. Normalt på attende dagen lægger jeg æggene i vand bad og sortere dem der ikke "rocker" væk.

Endnu en grund til at jeg ikke vil anbefale vandprøven til nogen. Nu ved jeg ikke hvor mange gange du har ruget kyllinger ud. Men du er sandsynlig gået glip af nogens stykker.
At ægget ikke "rocker" er ikke ensbetydende med at kyllingen er død. Omvendt er der derimod 100% garanti for at kyllingen er i live hvis ægget bevæger sig.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #5 Dato: 20 Marts , 2009, 12:01 »
Hej Klaus.

Hvordan gik det. Hvor mange kyllinger fik du ud af det??
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)