Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg tre uger efter kyllinger  (Læst 1667 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Æg tre uger efter kyllinger
« Dato: 14 Juni , 2013, 08:47 »
Min skruk lagde sit første æg efter æggene klækkede for 3 uger siden. Betyder det at hun reelt er ved at være "afskrukket" når hun så hurtigt efter er startet med æglægningen igen? De andre gange har skrukkerne først lagt æg 8-9 uger efter.

Desuden så er hun begyndt at jagte den sidste kylling som er tilbage helt vildt. Så jeg ved ikke om jeg skal fjerne/aflive denne sidste kylling og sætte hende tilbage til de andre?

Ville den kunne klare sig sammen med 4 kyllinger på 5 uger?

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
Sv: Æg tre uger efter kyllinger
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2013, 08:57 »
Han skulle godt kunne klare sig med de andre kyllinge .. Bare han får lidt varme special om natten ..
Jeg ville flytte den sidste fra hende ...
Jeg flyttede min skruk fra 5kyllinge på ca 4 uger i går dersom hun gad dem ikke længer .. Hun har også lagt æg i 4 dage inden jeg flyttede hende ..
Hun er førstegangsskruk så hun få chansen til at skrukke igen hvis hun vil på et tidspunkt ..
Jeg har før sammenført kyllinge på forholdsvis 4 uger til kyllinge på 6 uger uden problemer ...
Og også hvis det er kun en uge mellem udrugning i maskinene har jeg sammenført dem uden problemer ..
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2013, 10:15 »
Hun er nemlig også førstegangs skruk og det er gået helt galt denne gang.

Hvornår sætter du så kyllingerne sammen? Jeg kan nok godt få en varme lampe ind i der hvor de store kyllinger går. Det er nu ikke så stort et hus og de andre sover stadig i en bunke. Men så er der da varme hvis det er.

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2013, 10:42 »
Jeg har bare set dem sammen når det passer mig ..
Og så følge lodt med hvad det sker ..
Hertil har det været iden problemer her hos mig ..
Nu har jeg de 4 uges gamle kyllinge så en iges kyllinge som jeg bliver nød til at sammenføre snart så jeg har plads til dem som er i maskinen ..
De skulle gå med dem som er en uges gamle men nu mangler jeg pladsen dersom skrukmor har forladt sine kyllinge ....
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4