Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsefoder fra garvo?  (Læst 3404 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

• Bruger
Mvh Line

Offline nattergalen

• Passiv bruger
Sv: Hønsefoder fra garvo?
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2013, 19:56 »
Om ca 2 uger begynder Dyreriget.dk at for handle dette foder og flere andre lækre hønseblandinger, både til udstillingshøns og æglæggere. jeg har fået nogle prøve med hjem, det er rigtig godt.

Offline Line86

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2013, 20:18 »
Om ca 2 uger begynder Dyreriget.dk at for handle dette foder og flere andre lækre hønseblandinger, både til udstillingshøns og æglæggere. jeg har fået nogle prøve med hjem, det er rigtig godt.
synes nemlig også det ser godt ud:) nogen der ved om jeg kan bruge Garvo Alfamix for Chicks til nyklækkede kyllinger.. Hvis jeg evt blender det?
Mvh Line

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2013, 10:54 »

Er det til kyllinger eller høns.? Og ved du hvad prisen bliver, hvis man køber hos Dyreriget.dk
Bedste hilsner Jeannie

Oasen midt i byen, med høns, ænder og to dejlige labradore :-)

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juni , 2013, 12:00 »
Det ser ud til at foderet er til både kyllinger og høns. Så mor og børn spiser det samme, ikke? Det har min Tuk- Tuk gjort med sin Ardenner blanding fra Versele Laga. Kyllinge startfoderet  har ikke haft  interesse og Tuk Tuks kyller er meget større og livligere end Normas. Norma lå kun skruk i en uge, så hun var i top form, da hun blev mor. Ingen Versele Laga til hende.  Tuk Tuk kom til at ligge i 6 uger og derefter skulle hun forkæles! Et eller andet sted står det skrevet, at Ardennerblandingen kun må udgøre 10 % af den samlede fodermængde. Vidste det heldigvis ikke..
Der er noget mening i, at mor og børn spiser af samme fad. Kyllinge startfoderet bliver i øvrigt noget støvagtigt. Der er meget spild af den slags, som det er svært at rydde op i. Og så kommer de brune snegle.

Offline nattergalen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Juni , 2013, 15:50 »
De foder prøver jeg har hjemme fra garvo er forskellige til høns og kyllinger. Det er helt støvfrit og det til kyllingerne er små bitte piller, og ikke som det pulveragtige jeg har købt i den lokale foderstof. Mht priser jeg har ikke den endelige, men skal sende link så snart jeg har den. De har også noget "guf" med tørrede krebs og andre lækre ting, det er de vilde med.

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 Juni , 2013, 16:37 »
Det ville bare være skønt  :)
Bedste hilsner Jeannie

Oasen midt i byen, med høns, ænder og to dejlige labradore :-)