Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsene forkæler mig!  (Læst 1049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jannick Ringius

• Passiv bruger
Hønsene forkæler mig!
« Dato: 13 Juni , 2013, 12:27 »
Jeg syntes lige jeg ville dele, at jeg så absolut føler mig forkælet af mine høns.

Jeg har nu af flere omgange, ca. hver anden dag, fået store blødkogte æg, med 2 blommer i.
Jeg er vild med blommen i et blødkogte æg, og jeg er absolut helt sikker på at en af hønerne prøver at bestikkelse sig fra at ende i gryden. HeHe.

Men nu er jeg jo så også nysgerrig på at høre hvor mange andre ekstra forkælede brugere der er der ude - jeg tror der er ganske mange, for helt unormalt er det nok ikke, men jeg føler mig virkelig elsket af mine høns alligevel :-)

Og er der nogen der ved hvad det skyldtes, at der kommer 2 blommer, sådan nogenlunde regelmæssigt. Jeg har set det før, men ikke så mange mellem så få æg - men jeg er jo også vant til æg fra butikken og ikke fra egne fritgående.

I øvrigt, hold da op for et dejligt forum, det er en kæmpe hjælp for en nybegynder som mig :-).
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hønsene forkæler mig!
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2013, 12:33 »
Uhmmm mums blødkogt æg fra egne høns.  /o

Æg med dobbelt blommer er vel egentlig en "defekt" som forekommer af og til hos alle høns.

Købeæg bliver jo sorteret i størrelse osv. så ukurrente æg som store dobbeltblommede æg fra sorteres.

Og ja det er et herligt og sjældent Forum dette her.  /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jannick Ringius

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2013, 13:25 »
Æg med dobbelt blommer er vel egentlig en "defekt" som forekommer af og til hos alle høns.

Defekt eller ej, du kan tro jeg nyder det, så længe det varer!

Men tak for forklaringen.
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2013, 19:11 »
Mine Hellevad høns har ALDRIG lagt dobbeltblommede æg. De ISA'er jeg havde før dem lagde til gengæld ret jævnligt 'sære' æg, også vindæg, som så er knap så interessante.
Hos mine danske landhøns, som jeg havde for 18 år siden, blev der engang ruget en kylling ud, der havde 4 (fire!) ben - en af mine kolleger mente det kunne komme af en dobbeltblomme  - altså en slags siamesisk tvilling. Det var en meget skrøbelig lille fyr, som pippede hjerteskærende konstant - jeg aflivede den, det var det bedste for den.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2013, 06:02 »
En kylling med 4 ben, uhm giver 4 lår.

Nej, spøg til side. Godt den blev aflivet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 15 Juni , 2013, 19:28 »
Hårdkogt æg med dobbelt blomme i har det fineste gule otte-tal i hviden det ser rasende godt ud på et frokostbord.
Nogle maraner, nogle araucana.