Det er det som er tanken bag leksikon.
http://fjerkrae.dk/leksikon/
Mangler der noget i leksikon, eller falder du over et indlæg som du mener hører hjemme i leksikon, så sig til
Det er også et rigtigt godt leksikon, Finn.
Jeg forstår godt, hvor det er Laila vil hen ... for jeg stod for godt en uge siden med en syg kylling og fik ordet "Coccidiose" i et svar. Jeg anede ikke hvad det gik ud på, hvor smitsomt det er, hvor hurtigt det smitter. Gik ind på Leksikon - men blev ikke meget klogere. Det var først ved brug af søgefunktionen og gennemlæsning af en hulens masse indlæg (kræver meget tid), at jeg fandt frem til et dokument, som beskrev i nærmere detaljer, hvad det gik ud på. Dog sad jeg stadig med et ubesvaret spørgsmål: nemlig hvor hurtigt, det smitter - altså hvor hurtigt kan jeg se, om de andre kyller er smittet.
Under Huse og indretning står der kun noget om hønsefræser. Der blev jeg selv MEGET mere klog, da jeg skulle lave legehuset om til hønsehus, ved at oprette en debat om det. Der var rigtigt mange, som var søde at byde ind undervejs i projektet, så jeg synes, jeg har fået de rigtige ting med. F.eks. info om redekasser, siddepinde, støvbad, hønselem, vindfang, hvor mange høns pr. m2 - både i hus og hønsegård, overdækning i hønsegård, indretning af hønsegård, underlag i hønsehus/-gård osv.
Så jeg kunne godt forestille mig en mere "problematik-relateret" tilgang til leksikon - f.eks. til førstegangshønseholdere ... evt. bare med links hen til de forskellige andre sider.
Jeg sidder nu og kan ikke rigtigt finde ud af alle de forskellige ting der er mht. rengøring ... Vikon S, Staldchok, Hermexcide, øko sug, kalkning (hvordan kalker man, når man ikke har prøvet det før) og hvad de ellers hedder alle de ting, man kan bruge ... hvad bliver de forskellige ting brugt til - hvor meget - og hvornår.
Det var en ordentlig smøre - og det er helt klart ment som positiv konstruktiv kritik, for helt grundlæggende synes jeg, at der er rigtig meget god info at hente på Forum - og brugerne er super-villige til at byde ind i debatterne eller svare, når jeg skriver PB til dem - men det er lettere uoverskueligt som ny bruger og førstegangs hønseejer