Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må jeg snart ud og købe æg.  (Læst 3346 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Regnar

• Passiv bruger
Nu må jeg snart ud og købe æg.
« Dato: 09 Juni , 2013, 13:54 »
3 af mine fire høns er gået skruk, så nu er der kun en høne der ligger æg. Jeg har prøvet at afskrukke den uden resultat. Den en høne havde jeg tre dage under en mørk spand uden vådt eller tørt, da den blev sluppet fri, drak den lidt vand, og vupti op på reden igen.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Sv: Nu må jeg snart ud og købe æg.
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2013, 16:16 »
Det der med den sorte spand, er det ikke til at gøre en høne skruk, ikke afskrukke ?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Regnar

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2013, 11:56 »
Nu opgir' jeg
I fire dage har jeg haft en høne til afskrukning uden mad og drikke. Da den blev sluppet ud, gik der kun kort tid før den søgte ind i reden igen, så nu får de bare lov til at være skrukke som de vil.

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2013, 12:02 »
min bestefar har en skruk hængende i en sæk i nogen dage. mente det virkede rigtig godt.

Offline anneke

• Bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juni , 2013, 15:44 »
Sæt dem i en afgræsningsbur for kaniner nogle dage uden redeplads men med foder og vand. En høne ad gange. Det virker bedst hvis de ikke kan se de andre. Under en spand har de det lidt som i en rede alligevel. Det er ikke mangel på foder og vand det gøre forskellen men at de er et fremmed sted hvor der ikke er plads til rugning.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Juni , 2013, 16:04 »
Eller om muligt, sæt den ind i en anden hønsegård - det har været yderst effektivt her hver gang :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 Juni , 2013, 16:07 »
jeg gør det Anneke skriver med rigtig godt resultat
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline CharlotteRA

• Bruger
« Svar #7 Dato: 14 Juni , 2013, 16:54 »
Jeg har lige afskukket 3 af mine høns under en spand for første gang.

Har kun 4, og har ikke plads til kyllinger, så det var bedre end at de lå på reden hele dagen..

Den første kom ud af spanden efter 1 dag, men dette var ikke nok, så efter at de 2 andre havde været under spand i 2 dage, kom den første ind igen i 2 dage - og nu render de alle rundt i haven og er afskrukket for 2 dag i træk * krydser fingre for at det holder...

Offline Regnar

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 Juni , 2013, 10:22 »
Øv. mine kyllinger skulle begynde at dukke frem af skalden i dag. Den første er hakket ihjel medens den var inde i æget. Alle hønsene er temmelig ophidset, så jeg må se hvad der sker.

Offline Regnar

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 19 Juni , 2013, 10:05 »
1 kylling trampet ihjel. Senere da jeg kom om og kikkede lå der en kylling i hinden fra ægget og kunne ikke komme ud. Jeg fjernede hinden, der var godt nok ikke meget liv i kyllingen, men jeg jeg tænkte, at den skulle have en chance. Her til morgen var den frisk, så nu er hønemor og kylling lukket inde med deres eget vand og for.