Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hven hygger mest...  (Læst 504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
Hven hygger mest...
« Dato: 04 Juni , 2013, 11:23 »
I dag da jeg ordnede hønsegård, kom jeg til at tænke på hvem af os der hygger sig mest, ved denne sammen rivning af dvs efterladenskaber... mig eller hønsene. For bedst som jeg har revet det sammen, styrter hønsene hen og spreder det ud til alle verdenshjørner  ;D og har det der udtryk der siger "hold da op hvor har vi det super sjovt", og så kan jeg ellers rive sammen igen, og hurtigt væk med det.
Og da jeg senere på formiddagen, skulle grave et par buske ned lige op ad hønsegården, ja da havde jeg da et yderst nysgerrigt selskab på den anden side af hegnet, som holdt et kraftigt øje med eventuelle regnorme, larver og lign. godter der måtte dukke op af mit nyopgravede jord, og da der pludseligt dukker en regnorm op af jorden, og så var der ellers kamp, og den der vandt var den med mindst kam, for den anden kan ikke få hovedet ud igennem hønsenettet.
Jeg har så mange dejlige oplevelser med de høns, og er så glad for at jeg har fået dem. De 3 nye vi hentede for 9 dage siden, har fundet deres pladser og det går rigtig godt, med dem alle 5.
Hvornår begynder Orpington og Silker at lægge æg, sådan ca?
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Miss Christina

• Gæst
Sv: Hven hygger mest...
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2013, 11:46 »
de begynder som regel at lægge æg når de 24 til 28 uger gamle  :)