Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mængde af grøntfoder/foder  (Læst 2229 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CamillaBD

• Passiv bruger
Mængde af grøntfoder/foder
« Dato: 03 Juni , 2013, 22:15 »
Jeg er lidt i tvivl om vores høns får den mad de skal have..
De får fuldfoder med hvede-korn blandet i i fodertrug - og det er tilgængeligt for dem hele tiden.
Derudover får de hvad jeg luger op i haven og så får de nogen håndfulde af grønt jeg skærer ud fra køleskabet (bare for at have god samvittighed) og så vores madrester som består af mange ting.. Brød, havregryn, rabarbergrød, rugbrød, etc. Men de virker bare helt vildt sultne når vi kommer med lidt ekstra - de angriber næsten bøtten vi kommer med. Og jeg vil jo ikke have at de mangler - slet ikke det grønne hvis det er det der gør blommen ekstra gul..
Hvad gør I - hvor meget får jeres høns?

Offline Lone Knap

• Bruger
Sv: Mængde af grøntfoder/foder
« Svar #1 Dato: 03 Juni , 2013, 22:39 »
jeg gør det samme som dig. :-). Og så går mine høns frit på et kæææææmpe areal. Og hver gang de ser en spand eller en trillebør kommer de, som om de er ved at dø af sult. Så jeg tror ikke, du skal være nervøs.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2013, 22:42 »
gul blomme den skal helst være orange på denne årstid, og det du kommer med fra køkknet er jo altid spændende, og giv dem gerne kødrester det er gode proteiner, som de elsker

Offline anneke

• Bruger
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2013, 00:04 »
Ja min høns kommer også styrtende bare de ser noget det ligner rester. Sjovt, kun lyden af bagdøren er nok til at de alle sammen tropper op. Vil du se min høns så åbner jeg bare bagdøren og så er de der. Nej de er ikke sulten men rester er det bedste de kender.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline CamillaBD

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2013, 08:01 »
Tak for jeres svar - jeg føler mig ikke helt ved siden af så - men blommen er nu "kun" gul.. Vi fik hønsene for en uge siden og jeg ved ikke hvor hurtigt foderet virker på farven, for det kan jo god være det har haft lid at sige at de har skulle vænne sig til foder-skift..?
I dag skal græsset slås - så får de noget af det slåede græs og rode rundt i.

Det skal siges at vores høns går i hønsegård - og ikke frit. Men de har fint med plads og både skygge, sol, sand og jord or rode i.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 04 Juni , 2013, 17:26 »
Der er ingen grund til at fodre med korn også, når man fodre med fuldfoder.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub