Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det bliver lovligt at sælge æg, hvis man har max. 30 høns  (Læst 58058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
Sv: Det bliver lovligt at sælge æg, hvis man har max. 30 høns
« Svar #60 Dato: 04 Juni , 2013, 17:33 »
Stor tak til dem, der har lagt et stort arbejde i, at få dette ført ud i livet. RESPEKT :-)
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Connie

• Bruger
« Svar #61 Dato: 04 Juni , 2013, 17:44 »
FANTASTISK  /o  /o  /o 
Utroligt godt gået ... nu vil jeg så glæde mig til mine kyllinger rent faktisk også begynder at lægge æg  ;D

<M <M <M
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #62 Dato: 04 Juni , 2013, 18:01 »
hvor stærke er vi lige når vi står sammen? vi er stærkere end noget andet. 
Jeg syntes vi alle skal mødes hos Peter Agger i august og lade champagnepropperne springe... det her skal fejres. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #63 Dato: 04 Juni , 2013, 18:17 »
Dyrenes Beskyttelse har en ægtivist kampagne på Facebook og de vil kåre "Årets Ægtivist". Men jeg ved godt hvem det er. Det er de 60 personer som sparkede døren ind til Fødevareministeren!

Jeg vil godt nominere de 60 ÆGte aktivister, som virkelig har formået at få flyttet noget. De har gjort sig den umage at skrive et pænt brev, pakket en bakke æg og sendt til nogle politikere. På den måde har de åbnet politikernes øjne for at æg fra danske fritgående høns i haverne var ramt af nogle tåbelige regler som betød at disse æg ikke måtte sælges eller foræres væk. Disse 60 mennesker banede vejen til at der 3/6 blev afholdt et møde med Fødevareminister Mette Gjerskov og reglerne nu bliver lavet om. Det er et helt konkret resultat som betyder at der fremover kommer flere æg fra private hønsehold og dermed færre æg fra burhøns. Disse 60 personer ER ægtivister.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #64 Dato: 04 Juni , 2013, 18:21 »
Flot - og meget rigtigt, Finn /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #65 Dato: 04 Juni , 2013, 18:29 »
Vi kunne ikke have gjort det uden din store indsats Finn!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #66 Dato: 04 Juni , 2013, 18:41 »
Dyrenes Beskyttelse har en ægtivist kampagne på Facebook og de vil kåre "Årets Ægtivist". Men jeg ved godt hvem det er. Det er de 60 personer som sparkede døren ind til Fødevareministeren!

Jeg vil godt nominere de 60 ÆGte aktivister, som virkelig har formået at få flyttet noget. De har gjort sig den umage at skrive et pænt brev, pakket en bakke æg og sendt til nogle politikere. På den måde har de åbnet politikernes øjne for at æg fra danske fritgående høns i haverne var ramt af nogle tåbelige regler som betød at disse æg ikke måtte sælges eller foræres væk. Disse 60 mennesker banede vejen til at der 3/6 blev afholdt et møde med Fødevareminister Mette Gjerskov og reglerne nu bliver lavet om. Det er et helt konkret resultat som betyder at der fremover kommer flere æg fra private hønsehold og dermed færre æg fra burhøns. Disse 60 personer ER ægtivister.

Det ER DET NEMLIG, men jeg tror nu at DB er ganske kold over dette. Desværre. De vil helst have at folk køber økoæg fra hønserierne. Hvilket selvfølgelig trods alt er bedre end bur- og skrabeæg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #67 Dato: 04 Juni , 2013, 19:15 »
len det er jo det det ikke er, hvornår lærer i at industri er industri, og økohøns ikk har det bedere end andre industrihøns, de sælges bare til en anden målgruppe, der er villige til at betale lidt mere til butikkerne, længe leve danske bur æg

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #68 Dato: 04 Juni , 2013, 20:48 »
Hold da op hvor er jeg træt af at læse dine lovprisninger af burhøns Kristian. Mener du virkeligt at høns der har godt et A4-arks plads og aldrig ser dagslys lever et godt liv? For så synes jeg da du skal finde dig nogle ligesindede at finde sammen med, for jeg tror ikke du finder nogen herinde. Har du virkeligt selv fjerkræ, eller taler du bare mod bedre vidende for at provokere?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline maskinmoller

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 04 Juni , 2013, 21:24 »
Tak for indsatsen til Finn, Tanja og alle andre, der har gjort en forskel for hobby hønsehold  /o /o /o
Hilsen Kåre og resten af hønsegården, som pt. omfatter en blanding af Faverolles, Austraporps og Orpington-kyllinger, et par R.I.R. hønniker og nogle røde Rosengaard slagekyllynger

Offline Tove

• Bruger
« Svar #70 Dato: 04 Juni , 2013, 22:22 »
Hold da op hvor er jeg træt af at læse dine lovprisninger af burhøns Kristian. Mener du virkeligt at høns der har godt et A4-arks plads og aldrig ser dagslys lever et godt liv? For så synes jeg da du skal finde dig nogle ligesindede at finde sammen med, for jeg tror ikke du finder nogen herinde. Har du virkeligt selv fjerkræ, eller taler du bare mod bedre vidende for at provokere?

Enig Henriette
Jeg gider normalt ikke kommentere den slags, men nu er det da lige et nummer for langt ude
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Regnar

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 04 Juni , 2013, 22:32 »
Jeg syntes det er rigtig godt gået, hatten af i ærbødighed for dem som har kæmpet denne kamp.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #72 Dato: 04 Juni , 2013, 22:39 »
Nu har jeg ikke været på forum i ALT for mange dage og hvad ser jeg så idag????
Det var skisme alle 70km. køretur værd at sende de æg, hurraaaaaa *y *o <I !k
Godt kæmpet Finn og Tanja og alle andre medaktivister.

Alene kan jeg meget, sammen gør vi en forskel.

Lov mig at vide besked hvis/når i får brug for hjælp igen, det er fedt at være aktivist for en god sag.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #73 Dato: 04 Juni , 2013, 22:58 »
Enig Henriette
Jeg gider normalt ikke kommentere den slags, men nu er det da lige et nummer for langt ude

Jeg tror slutbemærkningen fra Kristian (længe leve danske burhøns) var stærk sarkastisk ment.

Som jeg læser indlægget var humlen i denne del:

hvornår lærer i at industri er industri, og økohøns ikk har det bedre end andre industrihøns

Postulatet er så ikke helt sandt, da økohøns, selvom de er industrihøns, trods alt har det marginalt bedre end burhøns.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #74 Dato: 04 Juni , 2013, 23:07 »
Jeg læste nyheden på tekst tv og måtte jo fluks på forum for at få det bekræftet.
Jeg bøjer mig i støvet, fuld af respekt for det I har opnået. Det er SÅ godt gået  /o  /o  /o  /o
« Senest Redigeret: 04 Juni , 2013, 23:10 Fra Bolding »