Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Whiiiii Huuuuu, så er de første ællinger klækket  (Læst 1114 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
Whiiiii Huuuuu, så er de første ællinger klækket
« Dato: 01 Juni , 2013, 22:17 »
 Vi troede at hun lå og rugede på tomme æg, ude i huset på vandet...

Men men men, så her for en time siden, da andemor kom løbende op i gården for at spise, som hun plejer. Da kunne vi høre små bitte pip fra huset på vandet *p

Nu er hun installeret i værkstedet med ællinger og resten af hendes æg. Vi burde måske lige ha ventet lidt endnu, men vi tør ikke pga. de skide krager der hver dag sidder på taget af andehuset, og bare venter på en lækker ælling /d

Ihh hvor de søde sådan nogle små ællinger *b
Bedste hilsner Jeannie

Oasen midt i byen, med høns, ænder og to dejlige labradore :-)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Whiiiii Huuuuu, så er de første ællinger klækket
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2013, 22:35 »
århh tillykke med dem, Ællinger er bare nuttede, men det er synd at de ikke kan få lov at være i fred i deres andehus, hvor de jo er i sikkerhed for ræven, men du har ret i at krager er de rene rovmordere  >:(
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2013, 12:33 »
Enten har vi spoleret hele prossecen, eller også var de sidste æg aldrig blevet til mere..
Hun lægger ihvertfald ikke på dem mere, men passer godt på de to der trods alt er kommet til verden :D

Jeg glæder mig til de kan komme ud i branddammen igen :)

Hvor gamle skal de være før man kan være sikker på, at gråkragerne ikke tager dem.?
Bedste hilsner Jeannie

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2013, 12:38 »
  !s  !l  !l
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2013, 13:42 »
man kan nok ikke så nemt flytte ænder, som man kan høns...
Kragerne tager dem til de er ret store,,, jeg lukkede ikke mine ud, før de var i fuld fjerdragt og lidt til, da jeg har set dem tage næsten voksne kyllinger af stor race.

Du kan få det problem at andemor mister interessen, da ænders moderinstinkt sommetider er afhængig af antallet af ællinger, så hvis ikke der er pip nok, så gider hun ikke.
Lige nu er de jo i sikkerhed, og så må du se hvad der sker.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 Juni , 2013, 13:47 »
Tak Ina :)

Vi beholder dem i værkstedet så længe det er muligt. Og så skal vi have lavet en bedre løsning til næsten gang en af fruerne ligger sig :)

En lukket andegård og et transportabelt andehus fra branddam til andegård. Det må være en model vi skal arbejde videre på :D
Bedste hilsner Jeannie

Offline Julie Farlov

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 Juni , 2013, 14:32 »
Hej Jeannie,
Tillykke med familieforøgelsen :)
Krydser fingre for at de kære små får lov til at vokse sig store, og ikke ender som krageføde.

Held og lykke med det hele.

Mvh Julie !k

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #7 Dato: 02 Juni , 2013, 14:54 »
Tak Ina :)

Vi beholder dem i værkstedet så længe det er muligt. Og så skal vi have lavet en bedre løsning til næsten gang en af fruerne ligger sig :)

En lukket andegård og et transportabelt andehus fra branddam til andegård. Det må være en model vi skal arbejde videre på :D

Det er Smart, hvis det er muligt,, ha ha så opdager fruen måske ikke hun er flyttet.. Hun er jo klog nok, for i almindelighed er man jo i sikkerhed midt ude på vandet, men så er der lige de der krager,,, hmm man kan vel få reguleret for krager
Venlig Hilsen INA

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #8 Dato: 02 Juni , 2013, 15:16 »
evt sætte en grisselampe over ægene hvis det er idag du har flyttet dem, måske kan de redes.

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 02 Juni , 2013, 15:30 »
evt sætte en grisselampe over ægene hvis det er idag du har flyttet dem, måske kan de redes.

Yes tak :) Det er gjort og med et fugtet viskestykke over, så må vi se om der sker noget :)
Bedste hilsner Jeannie

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 Juni , 2013, 20:26 »
Tak Julie :D Jeg tror ikke der kommer flere ællinger i denne omgang, men nu går jeg igang med at udtænke en snedig plan til næste hold ællinger :police:

Ina: Vi bor midt inde i byen, så jeg tror ikke vi får plus point hvis vi begynder at skyde gråkrager :o Men jeg har GODT nok haft lyst mange gange ;)
Bedste hilsner Jeannie