Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder automat og ydstyr  (Læst 917 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
Foder automat og ydstyr
« Dato: 01 Juni , 2013, 21:09 »
Hvor er foder automat / drikke"dunk" og andet udstyr til høns billligst/bedst henne?

Hvilke har I?
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Foder automat og ydstyr
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2013, 02:12 »
harald Nyborg har ok priser

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2013, 07:57 »
Hvis I har de brune snegle, er det bedst med foder og vandautomater, der kan hænges op. Der vil naturligvis ligge korn på jorden, som sneglene gerne vil snaske i sig, men i det mindste kan havaneserne ikke komme op i mad og vand.
Vi har mange af dem, sneglene og de slimer sig vej gennem alt spiseligt, hvis de får muligheden. De større af dem kan løfte forreste del af kroppen pænt meget og så  er de oppe i kornblandingen. Så mine foder og vandtrug skal have nederste kant ca 7 cm over jorden..I kæden sidder en hægte, så når jeg skraber bunden i volieren for sneglefristelser, hænger jeg  mad og vand højt op så længe.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2013, 08:01 »
Daisy har du hørt om snegle hegn, og ænder

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2013, 08:25 »
Åh, ja... Og når nu man bor i Nordsjælland, bliver det sneglehegn af kobber... Hardy-dardy!
Min veninde i London har udstyret mig med noget kobberbånd (til at sætte omkring urtepotter) som straks bliver sat nederst om volieren. Ænder ville jeg gerne have, men hønsene går frit i haven og jeg kan ikke rigtigt holde svømmende og ikke  svømmende adskilt...Så det ender med kobberinddækning.
Mit hønsehus med voliere kan jeg ikke nedgrave sneglehegn omkring, for rævesikringen består af metaltrådnet, lagt rundt om og sat fast til fundamentet. Mange, gamle træer. Kan ikke rigtigt komme i jorden. Men jo, ænder.. Det kunne være dejligt.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 02 Juni , 2013, 08:33 »
Jeg har prøvet lidt forskelligt i løbet af min tid som hønseejer. Denne drikkeautomat synes jeg er den bedste:
http://www.brogaarden.eu/Fjerkr%C3%A6;-foder--tilbeh%C3%B8r.149/Cylinder-Vander-H%C3%B8ns-Gr%C3%B8n-8-L.34341.aspx

Foderautomater har jeg også prøvet i forskellige modeller, og er absolut mest tilfreds med denne her:
http://www.america-thisted.dk/eshop/produktbilleder/515.jpg

Jeg ved ikke hvor det er billigst henne, men på dyrskuer, fugleudstillinger osv. er der ofte gode rabatter at finde.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #6 Dato: 02 Juni , 2013, 10:12 »
nu kan det godt være jeg spørger helt tosset  ;)
men fodre I ikke med korn i huset? hvordan kan de snegle komme der ind/op?

Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 02 Juni , 2013, 11:08 »
Jeg fodrer ikke i huset.
Hønsene kan det meste af året gå ud i volieren om morgenen, hønselemmen står åben. Så har de lys og plads, til jeg kommer derud og åbner til haven, henad kl 7.