Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye kyllinger  (Læst 1895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børve

• Bruger
Nye kyllinger
« Dato: 30 Maj , 2013, 19:51 »
Hjælp .. Min dværg wyandotter har nu ligget fint i 20 dage på 5 æg..det er hendes 1.forsøg og hun har ligget flot alle dage ..men idag da jeg kom hjem, lå hun ude af reden og varmede  een kylling..og de 4 æg i reden var noget afkølede. jeg tog hende og lagde hende tilbage sammen med den søde lille kylling..men kan det redde resten af æggene. Hvis der altså er liv i dem . eller er de blevet for afkølede ? Kan jeg gøre noget ?
5 dværg wyandotter
3 Isa Brown
1 ruhåret gravhund
3 børnebørn

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Nye kyllinger
« Svar #1 Dato: 30 Maj , 2013, 19:54 »
Er der kyllinger i de 4 æg, så skal de nok klare den og komme ud. Udetemperaturen i disse dager er med dem /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Børve

• Bruger
« Svar #2 Dato: 30 Maj , 2013, 20:12 »
Puha tak ..så er jeg mere rolig..man kan jo ikke være hjemme hele tiden ..men den ene der er ..den er godt nok sød
5 dværg wyandotter
3 Isa Brown
1 ruhåret gravhund
3 børnebørn

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 Maj , 2013, 22:16 »
 <I med  <L
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Børve

• Bruger
« Svar #4 Dato: 31 Maj , 2013, 06:35 »
Her til morgen er hun igen hoppet af de 4 æg..jeg tror der er liv i nogle af dem...skal man hakke hul på dem for at se om de lever?
5 dværg wyandotter
3 Isa Brown
1 ruhåret gravhund
3 børnebørn

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 Maj , 2013, 06:44 »
Hej
nej det må du ikke! Prøv at sætte hende på igen. Hun har jo en kylling og forstår ikke, at hun skal vente på resten, Nogen bliver liggende, andre ikke. Har du mulighed for at holde æggene varme så at de kan udruges? Hvis at du kan få dem til at klække skal du lægge dem under hende når at hun sover om aftenen. Jeg ved ikke om, at det ville virke at tage kyllingen fra hende . Måske bliver hun jo så på æggene Men så skal du have en varmelampe for at holde kyllingen varm. Har du lyst æggene for at se om, at der er liv i dem? ellers hold dem forsigtigt op til øret og hør om at de pipper.
Hel og lykke med det
Vh Laila

Offline Børve

• Bruger
« Svar #6 Dato: 31 Maj , 2013, 07:02 »
Nej.jeg har ikke lyst dem, men det virker som om der er liv..nu har jeg lagt hende tilbage igen, men prøver så at varme dem hvis hun hopper af. Kan jeg ikke bruge en alm varmepude? Jeg har ingen varmelampe,.
5 dværg wyandotter
3 Isa Brown
1 ruhåret gravhund
3 børnebørn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 31 Maj , 2013, 07:41 »
Kunne du måske afskærme, så der næsten kun er redepladsen, og så lægge kyllingefoder og vand lige foran hende, så hun kan lade kyllingen spise uden at forlade æggene?
Jeg kan ikke se, hvor du bor, dit flag står midt i havet, men måske er der nogen i nærheden af dig, der kan hjælpe med plads i en rugemaskine? Evt. under en skruk.
Hvis du lægger æggene på en varmepude, skal du også lægge en fugtig klud over, da æggene kræver fugt for at klække.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 31 Maj , 2013, 07:46 »
Hej
du kan også hælde 38 grader varnmt vand i nogen plastcflasker og lave en lille rede omkring æggene Selvfølgelig så at de har plads til at klække . Du må jo bare prøve at improvisere Hvis at du kan få 1-2 kyller ud af det er det jo fint.
Krydser fingre for dig
Vh Laila

Offline Børve

• Bruger
« Svar #9 Dato: 31 Maj , 2013, 08:01 »
Tak for jeres svar- nu har jeg lagt æggene i en kurv på en varmepude, en fugtig klud, håndklæde over  og med mit kød termometer - det står lige nu på 30 gr - så jeg lader det gå op til de 38 gr. så får vi se om jeg kan redde dem -et forsøg værd.
Så nu må jeg hellere ud og købe mig en varmelampe ;)
5 dværg wyandotter
3 Isa Brown
1 ruhåret gravhund
3 børnebørn