Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så blev jeg kyllingemor - uden skruk - kønsbestemmelse Maran  (Læst 9093 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Connie

• Bruger
Sv: Så blev jeg kyllingemor - uden skruk
« Svar #15 Dato: 31 Maj , 2013, 20:49 »
og herefter de 2, som er ca. 5 dage yngre:
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Så blev jeg kyllingemor - uden skruk - kønsbestemmelse Maran
« Svar #16 Dato: 01 Juni , 2013, 06:55 »
Af de første tre, vil jeg gætte på at nr. 3 er en hane, de andre to gætter jeg til at være høner, det er ikke rigtig til at se på de sidste to billeder.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Connie

• Bruger
Sv: Så blev jeg kyllingemor - uden skruk - kønsbestemmelse Maran
« Svar #17 Dato: 01 Juni , 2013, 08:34 »
Af de første tre, vil jeg gætte på at nr. 3 er en hane, de andre to gætter jeg til at være høner, det er ikke rigtig til at se på de sidste to billeder.

Det er også mit eget gæt, Marianne ... også fordi nr. 3 er tungere og har de kraftigere ben, I har skrevet om herinde, og så har han et par små halefjer ...

De sidste to ... de er nok for små endnu, men jeg har selv en ide om, at den ene i hvert fald er en hane ...

Men det er også fint - med 3 ud af 5, hvis det viser sig at passe :)
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner