Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor bestemmer skrukken?  (Læst 1593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søster

• Passiv bruger
Hvorfor bestemmer skrukken?
« Dato: 30 Maj , 2013, 00:00 »
Hej

Jeg har 3 skruk høner, hvoraf 2 ligger på rede og 1 går med 5 kyllinger. Hende med kyllinger går først i seng men hun lægger sig lige inden for vindfanget, så de andre ikke kan komme ind. Hun snære og hakker efter de som vil forbi hende. Jeg må ofte ud og genne hende ind, så de andre kan komme i seng. Hun snære når hun spiser og hun hakker på mine Wyandot kyllinger. Hvorfor gør hun det? :-\ Skal hun laves til suppe, når kyllingerne kan klare sig selv? ;D
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Hvorfor bestemmer skrukken?
« Svar #1 Dato: 30 Maj , 2013, 00:24 »
Hun passer blot sine kyllinger.

Det er så lidt upraktisk at hun lægger sig til lige indenfor vindfanget, men vel næppe en grund til at koge suppe på en ordentlig skruk.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Maj , 2013, 07:43 »
Hi hi ja, skrukmødre er ikke til at spøge med. Mine går frit i haven med hunde og katte. Stakkels min labrador når han er ude efter lidt af kyllingernes foder, (De rør ikke kyllinger eller høns) så har kan en madam skruk lige i hovedet ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Søster

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 Maj , 2013, 15:23 »
 :laugh: ok, så får hun lov til at leve
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde