Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Møg regn  (Læst 1800 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Sv: Møg regn
« Svar #15 Dato: 30 Maj , 2013, 23:36 »
Jeg har heller ikke nogen hane, har også hørt at de skulle være specielt skingre.måske kan man låne en til næste forår, ellers må man jo ud i rugeæg.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #16 Dato: 01 Juni , 2013, 00:34 »
Well. Du bor i Sønderjylland så det er vel ikke et problem? Er der ikke masser af plads og højt til loftet?  ;D

Jeg tror jeg ville få tæsk af de andre udkantsdanskere her i Grimstrup, hvis jeg kaldte det her for Sønderjylland...

Jeg har nogle små haner, jeg kan se at af mine 5 faverolleskyllinger er 2 helt sikkert haner - de er kanonsøde, skægge langbenede knægte, der spiller smart og skal slås - 5 uger gamle kan de stadig flyve. Jeg vil tro de mister evnen, når kiloene sætter sig på sidebenene af dem. Jeg er spændt på hvornår de begynder at gale - selvom det er Udkanten her, har jeg stadig naboer, der ikke begejstres ved fuglelyde - høsegokken har de allerede en mening om, så en hane ville være en provokation - desværre, jeg gad godt have en. Og mine høner ligeså...
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #17 Dato: 01 Juni , 2013, 08:07 »
De første høns jeg købte var tre varmefri hvid sultan. De viste sig så at være to haner og en høne. Men de var dejlige dyr kunne gå frit i haven, fløj kun hvis de blev forskrækkede, skrabede meget lidt, så de havde bestemt deres fordele. Ham her har været ude og rode i den våde jord.
Men kort tid efter er de tørre igen.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 01 Juni , 2013, 13:57 »
Ha,ha, det er ligesom om det stolte går lidt af med sådan en frits.
Tja det med naboer er ikke altid let. Jeg har en nabo, der mener han kan lugte mine fire høns. Nattens gødningskugler ( som jeg kalder dem) bliver fjernet hver dag, og ellers går de i en stor have næsten hele dagen. Det kan da ikke passe, kan det? Hvad med duerne, spurvene og hans egen katte?
Nå, det rt ikke noget problem, men der findes nogle som tror at høns=  rotter, stank og spektakel.
...og så er jo bare ren hygge! :laugh:
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.