Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: daggamle og en dreng på 6 år  (Læst 2378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
daggamle og en dreng på 6 år
« Dato: 26 Maj , 2013, 08:14 »
hej,
Nu har vi fået 3 daggamle dværg wyandotter.
 <L
Det skal jo gerne blive til rigtige kæledyr og Silas(min søn) nusser dem forsigtigt på ryggen og holder hånden ned så de kan lægge sig i den, hvor de nogle gange falder i søvn. Men hvornår er det forsvarligt at lade han sidde med dem på skødet i sofaen(de bor i en flyttekasse, så han kan ikke sidde nede hos dem) damen vi købte dem fra lød som om børn var kyllingers fjende nr.1 og at han helt sikkert ville få mast dem i stykker :'(
Jeg havde selv kyllinger og især ællinger som barn og de kunne tåle en del nusseri når bare man lyttede til deres lyde og rettede sig efter dem, men det var jo ikke dværg kyllinger, men er der så stor forskel.
Monica (og Silas)
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: daggamle og en dreng på 6 år
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2013, 08:21 »
Hvis du blot lærer Silas de samme regler, som du selv fik fortalt da du var barn...at lytte til kyllingens lyde og være varsom og meget forsigtig ved det lille væsen, så kan kyllerne og Silas blive bedste venner ved at bruge så meget tid sammen - kyllerne vil elske at være i hænder og i skødet på Silas. Han skal bare vide at det er på kyllingernes betingelse og ikke hele tiden - de små skal have fred en stor del af dagen - men I kan sagtens starte på sådan en fin maj-søndag som i dag :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline SanderEngsøe

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2013, 10:06 »
Altså vi har 3 piger på 3 + 4 og 7 år, og de har lært hvordan man bærer en kylling pænt - vi har både haft daggamle indenfor (da det stadig var rigtig rigtig koldt udenfor og pyllermor her ikke ville ha at de skulle komme til at fryse..) og i en kyllekasse over i hønsehuset hvor pigerne selv henter de kyller de vil kæle/bære på. For mig er det bare bonus fordi at bliver noget mere tamme at pigerne har haft dem i hænderne - og de kan faktisk holde til mere end man måske lige tror.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2013, 14:21 »
Jeg har børn på 2 1/2, 4 og en der lige er blevet 7. De 2 ældste kan sagtens håndtere kyllinger, gæslinger og ællinger uden jeg er tilstede. Hende på 2 1/2 var ved "at tage livet af en kylling" for et par måneder siden men har vist lært det nu...
Hvis bare du forklare børnene hvordan de gør, og hvad de ikke må gøre, så vil jeg mene at de godt kan styre det fra de er ca. 3 år gamle.

Hvis bare ikke din søn er alt for "kreativ" med at eksperimentere så tror jeg sagtens at han kan tage en kylling med ind i sofaen. Han skal dog gøres klar med at der også kommer "noget" ud af den anden ende, hvis den er inde i længere tid ad gangen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Maj , 2013, 14:32 »
 de helt små børn vil jeg ikke lade bare sidde med  kyllingerne/ællngerne uden opsyn, men 6 årig kan sagtens forstå hvordan det skal gøres, husk nu at forklare at der kan komme "be" ud af kylle i ny og næ... så de skal ikke bare smide kylle ned ;D, det gjorde vores  venners datter - hun blev så forskrækket  af det der kom på hånden at hun ikke vil have noget med kræ at gøre...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2013, 15:40 »
Tusind tak for alle jeres gode svar /o
Nu sidder Silas og kyllingen "Torden" (det skulle jo være et sejt navn, og fætterens var optaget) og nusser i sofaen.
Først gav den et par let utilfredse piiip,
men så fandt han på at tale stille og konstant og så faldt den i søvn. *p

Nååårh

Monica
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)