Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingehuset er færdigt - hvad kan jeg bruge som redekasse?  (Læst 2350 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline RandiL

• Passiv bruger
Ja så fik vi sømret, savet og hamret og det nye kyllingehus er færdigt. Måske ikke perfekt men det er i hvertfald holdbart og stort!
Nu skal jeg så have flyttet skrukken og hendes æg. Vil tage hende når hun har været ude og strække ben i eftermiddag og så sætte hende i kyllingehuset uden mulighed for at gå ud (men naturligvis med adgang til mad og drikke) indtil i morgen tidlig. Så håber jeg hun acceptere det! Men altså hvad kan I anbefale man bruger som rede? Jeg mener noget der sådan holder æg og halm "fast". Tænkte på bunden af en kattebakke men der skal vel ikke være nogen side på alle 4 sider - for det kan de små kyllinger vel ikke komme over?

Offline RandiL

• Passiv bruger
Kyllingehuset er færdigt - hvad kan jeg bruge som redekasse?
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2013, 09:42 »
Og forresten - vil skrukhønen helst have der er loft på hendes rede?

Offline fle.bir

• Passiv bruger
mine ligger på halm på gulvet så de små kyller kan komme frem og tilbage, hende jeg
har lige nu har også loft har da bare lagt en gammel kasse på siden så har hønen loft og de små kan komme til og fra. Held og lykke med dem
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline RandiL

• Passiv bruger
Kyllingehuset er færdigt - hvad kan jeg bruge som redekasse?
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2013, 14:47 »
Endte med en aarstiderne trækasse, hvor en af de korte sider blev savet af (så kyllingerne kan komme ud og ind) og masser af halm i. Vi fik flyttet hønen uden de store problemer og hun ligger pænt i sit nye hus. Glæder mig til kyllinger!

Offline fle.bir

• Passiv bruger
held og lykke med dem  *k
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer