Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kamikaze Andrik!  (Læst 3224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline earp

• Passiv bruger
Kamikaze Andrik!
« Dato: 21 Maj , 2013, 21:50 »
Hey alle,

jeg har en, tilsyneladende, meget forårskåd andrik. Andemor ligger ikke på æg endnu, men kan se hun har været i mælkejungen og rode rundt i høet. Andrik kravler på hende konstant, kravler rundt over alt på hende, bogstaveligt talt. Det er unger fra maj sidste år. Er der chance for der kommer befrugtede æg ud af det?
Nå, og med hensyn til overskriften, så er andefar i tiden, meget meget hidsig. Jeg skal knapt nærme mig andegården før han begyndte at vifte med halen og hvæse noget så fjendtligt af mig. Er dette normal adfærd? Jeg har 3 drenge, de 2 "store" elsker at komme med op og fodre og vande høns og ænder, men jeg tør ikke have dem med i andegården længere. Andrikken er meget nærgående.
Han har altid prustet lidt af mig når jeg står tæt på gården og går ind. Men aldrig så slemt som det er nu.

På forhånd tak :)

Jonas

Offline alex1981

• Passiv bruger
Sv: Kamikaze Andrik!
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2013, 22:12 »
du få sagtens nogle ællinger .
måske er det en go ide at skaffe 1 eller 2 hunner mere til ham.
jeg tror ikke en moskus andrik vil komme til angreb på dig eller dine unger. har aldrig nogensinde hørt en moskusandrik gør så noget, det er kun ænder der ruger eller med små ællinger der kan finde på at nappe i fingerne når man komme alt for tæt på, som jeg hurtig har lært som lille barn. 

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2013, 22:16 »
Jeg har en moskus and som direkte angreb mig. :o Havde også nuppet hendes ælling, men forventede ikke et angreb fra modsatte ende af andegården. >:(
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline earp

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2013, 05:48 »
Ham her går altså til angreb hvis jeg vender ryggen til ham. Har haft en and mere til ham, men mistede hende for noget tid siden. Desværre. Jeg må se om jeg kan fremtrylle en mere så han kan få styret sine lyster. Tak for input, jeg håber lidt der kommer nogle ællinger så :)

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2013, 07:34 »
Jeg har også haft en moskusandrik, der decideret angreb... I et sådant omfang jeg måtte indfange ham hvis jeg fik gæster, ellers kom de ikke ud af bilen... Han væltede sågar min søn, dengang halvandet-2 år omkuld og sprang op på ryggen af ham.... Så JO, de angriber
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Maj , 2013, 22:23 »
der skal nok komme befugtede æg ud af hans "arbejde" bare han rammer  ;D
har du prøvet at sætte ham på plads? vise ham hvem der bestemmer? hvis du gerne vil beholde ham er du vist nødt til at vise at du er chef, kommer med mad og fred og ønsker ikke ballade - agessive dyr  bor ikke hos mig - enten tilpasser de sig eller... flytter de  til meget koldt sted(-18) >:(
høns, ænder, hunde, katte...