Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: redekasser/forsvindingsreder hvad bruger i?  (Læst 18065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
redekasser/forsvindingsreder hvad bruger i?
« Dato: 21 Februar , 2009, 08:07 »
Nu er jeg så heldig at jeg har fået kæresten til at bygge nogen flere hønsehuse til mig indenfor, <P men vi diskutere om vi skal have forsvindingsreder eller redekasser som vi har noget halm i,hvad vil i mene at der er bedst? og hvad har i og hvad bruger i som underlag i dem?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: redekasser/forsvindingsreder hvad bruger i?
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2009, 09:14 »
Lige nu bruger jeg træfrugtkasser til reder. Enten med savsmuld eller med halm som foring.
Hilsen Susanne

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2009, 09:18 »
Da jeg startede ud med høns købte jeg forsvindingsredekasser, for det skulle være så godt  ::)

Jeg måtte ret hurtigt sande, efter at have spurgt herinde hvad andre gjorde, at jeg hurtigst muligt skulle komme halm i. Damerne ville nemlig ikke bruge dem når der nu var hul i bunden :D
Derfor er der stadig halm i for jeg gider ikke slåes med mine høns om hvor æggene skal lægges, når nu de godt vil bruge kasserne når der er foret  ;D

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2009, 09:58 »
Vil de godt ligge i savsmuld?
Ja jeg tror altså heller ikke de gider lægge æg i de forsvindingsreder, men forstår dem også udmærket godt.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

LindaMadsen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21 Februar , 2009, 10:33 »
Jeg har "forsvindingsredekasser" med hul i - 3 stk. ved siden af hinanden.
Først havde jeg alm. redekasser med halm, men da jeg i oktober fik nyt og større hønsehus købte jeg disse redekasser med hul i. Først kom der ingen æg i LANG tid, det varede i flere mdr.... der var vist flere årsager bla. manglende lys her i vinters tror jeg, men nu har vi æg hver dag igen  :D. Dog er der en af hønsene som af og til lægger sine æg under "forsvindningredekasserne" (de hænger på en væg) i spånerne.....sådan er det bare.

Jeg tror først at når en af hønsene bliver skruk, at jeg skal til at finde ud af hvad jeg så gør, hvor skal hun ligge og er det nok bare at ligge halm i en af disse "forsvindingsredekasser" - men den tid den glæde  :D
« Senest Redigeret: 21 Februar , 2009, 10:35 Fra LindaMadsen »

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #5 Dato: 21 Februar , 2009, 11:07 »
Hvis nu man havde en forsvindingsrede med et falsk æg midt på, kunne det være, det stimulerede rede-syndromet. Det har jeg læst i en bog engang. Men jeg ved ikke, om det fås.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 21 Februar , 2009, 13:28 »
Problemet er bare, at der jo er det hul midt i rummet i en forsvindingsredekasse. Jeg har gjort det, at jeg har taget et lille brædt og lagt i bunden, ellers drysser halmen lige igennem hullet  ::) Hvis ikke man dækker hullet til, så kan der ikke ligge et snyde-æg.
Jeg tror mine lige så gerne vil lægge deres æg i savsmuld som halm eller hø, bare der ikke er hul under dem, og som du skriver, så kan man vel egentlig ikke fortænke dem i det  ;D
Det er mine erfaringer, det kan godt være at der er nogle det er lykkedes for at have forsvindingsredekasserne uden at dække hullet til.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #7 Dato: 21 Februar , 2009, 14:14 »
Den person, som havde skrevet det, skrev om en forsvindingsrede med hul ude i siden, men med en fordybning til et æg på midten. Det lød jo smart, men bruges åbenbart ikke.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #8 Dato: 15 Maj , 2009, 17:12 »
Jeg bruger lidt af hvert. Jeg har to kattebakker, en gammel plastikkasse (ca. 40*40*40) der ligger på siden og så har jeg overdelen af en reol stående, hvor der er et skab med skydelåger - der lægger de æg oppe i skabet...

Alle reder er indrettet med halm. De foretrækker ikke noget frem for andet hos mig.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #9 Dato: 15 Maj , 2009, 18:20 »
Jeg bruger Kattetoiletter (dem med låg) med spåner og halm. Mine høns fjerner dog det meste af halmen selv.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #10 Dato: 15 Maj , 2009, 19:55 »
Jeg bruge klodse kasser, i alle mulige farver med savsmuld i, for de kan bare vaskes under vandhanen, hvis de skulle blive snavsede :-)