Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Net til overdækning af 1000 m2 hønsegård?  (Læst 11800 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

• Bruger
Net til overdækning af 1000 m2 hønsegård?
« Dato: 20 Maj , 2013, 17:23 »
Tja - endnu en brahma hat måttet lade livet for en totalt sindssyg krage. Vi har stadig en jæger på dagen, men han kan jo ikke stå her 24/7, så i dag har vi overdækkede hele den lille hønsegård. Et samme kan vi selvfølgelig gøre med den anden lille, som de unge høns skal ud i senere på sommeren. Men.....vi har altså omkring ovennævnte areal, som vi har nydt at have hønsene ude i. Og nu tør jeg simpelthen ikke. Her er rigtigt mange krager, og hvem siger, at lige den, der angriber hvad som helst uanset størrelse, er aflivet næste gang hønsene skal ud! Så jeg er efterhånden i indstillet på overdækning hele vejen rundt. Hvis det bare ikke lige var fordi, jeg kan se at det kommer til at koste mig et sted mellem ti og femten tusind! Og det syn's jeg faktisk ikke lige, jeg har råd til! Er der nogen, der har gode ideer til en billig men effektiv overdækning?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Net til overdækning af 1000 m2 hønsegård?
« Svar #1 Dato: 20 Maj , 2013, 18:18 »
Hvad med at gøre som på dambrug ?
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2013, 18:31 »
har du hørt en vodbinder,

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Maj , 2013, 18:36 »
Som Nimrod skriver; dambrug spænder mange stærke nylontråde parallelt for at undgå uønskede fugle. Tror det er væsentligt billigere end net. Er dog i tvivl om det virker ved så kloge fugle som skader og krager.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Tove

• Bruger
« Svar #4 Dato: 20 Maj , 2013, 19:38 »
Vi havde faktisk hængt reb med cd'er op over hele hønsegården - det virkede 14 dage, og så fandt bæstet ud af at komme ned mellem dem! Mon tynde tråde ville være sikrere? Og jeg har tænkt på brugte fiskenet - er det det, du mener med en vodbinder? Hvor finder man sådan en/ nogle?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 Maj , 2013, 19:40 »
Trådene skal være tynde så de er svære at se.

Net kan f.eks. købes her http://www.strandbynet.dk/volierenet.aspx
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #6 Dato: 20 Maj , 2013, 19:47 »
Jeg har været så heldig at kende en fisker som havde et af de der nylon fiske garn som bare skulle smides ud.
Den var mega stor og med tyk reb i begge sider.
Måske der er en fisker tæt på dig som har en gammel brugt liggende, som du kunne få for en kasse med 30  /2  grønne i.
Måske der er en her på forum...du kunne jo prøve at efterlyse et sådan net  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 20 Maj , 2013, 19:48 »
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Tove

• Bruger
« Svar #8 Dato: 20 Maj , 2013, 19:55 »
Mange go'e forslag  :). Jeg vil da lige prøve at efterlyse fiskenet

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 20 Maj , 2013, 20:40 »
prøv og kontakt wulf og co i esbjerg. De har rimelige priser på nye net, og leverer i den størelse og kvalitet du ønsker. Jeg vil mene du skal være varsom med og bruge brugte net. Er tidligere erhvers fisker og de net vi kasserede vil jeg ikke ha hjem til mig. Bevares der kan fåes fine net til billige penge, men meget af det er der huller i og dem finder krager og skader osse.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline handyman

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 Maj , 2013, 20:54 »
Har set net til frugttræer i Silvan byggemarked i forskellige størrelser, denne løsning vil jeg selv bruge når jeg snart skal have småkræ på friland.

Offline JeppeDahl

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 Maj , 2013, 14:21 »
Der er altså grænser for hvor små huller skader og krager kan finde igennem. Hvis det er fin, tynd snor kan de jo ikke sætte sig på kanten og så hoppe ud - de skal flyve igennem. Og det kræver trodsalt noget hul. Derfor tror jeg både brugte net og dambrug-ideen kan virke.

Når det så er sagt tror jeg at jeg havde droppet netideen og gået efter synderen. Om ikke andet kan det være den er mindre agressiv når de snart store unger flyver fra reden.
0,3 St. sorte Australorps 0,1 Maran 0,1 Isa Warren, 3 kochin kyllinger fra september.
indtil videre...

Offline Tove

• Bruger
« Svar #12 Dato: 21 Maj , 2013, 15:22 »

Når det så er sagt tror jeg at jeg havde droppet netideen og gået efter synderen. Om ikke andet kan det være den er mindre agressiv når de snart store unger flyver fra reden.
Jeg går skam efter synderen, men hidtil uden det store held. Desværre er der flere mindre " skove" (samlinger af træer ;)) lige rundt om. De fleste ejes af andre, så jeg ikke kan regne med at der vil blive reguleret i kolonierne der. Derfor vil jeg meget gerne gå med livrem, seler og eventuelle andre redskaber til at holde bukser oppe - og mine dyr i live!